ועדת הבחירות פסלה את שם מפלגתה של לריסה טרימבובלר

הוועדה קיבלה את בקשת מפלגת העבודה בפה אחד והמפלגה של טרימבובלר לא תוכל להציג שם זה בפרסומיה ועל פתק הבחירות שלה

ועדת הבחירות המרכזית / צילום: יוסי זמיר, לע"מ
ועדת הבחירות המרכזית / צילום: יוסי זמיר, לע"מ

ועדת הבחירות המרכזית פסלה את שמה של רשימת "משפט צדק לרפורמה במערכת המשפט ולשחרור יגאל עמיר", שבראשה עומדת אשתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, לריסה טרימבובלר. ההצבעה, לפי פניית מפלגת העבודה, התקבלה פה אחד אבל נציג האיחוד הלאומי נעדר מההצבעה. המשמעות היא כי המפלגה לא תוכל להציג שם זה בפרסומיה ועל פתק הבחירות.

בפניית מפלגת העבודה נאמר כי "עצם קיומה של רשימה זו הוא כתם בל יימחה על הדמוקרטיה הישראלית, בהיות תכליתה המרכזית - שחרורו ממאסר של רוצח ראש הממשלה ויושב ראש מפלגת העבודה יצחק רבין. הגם שהוחלט בעבר להתיר את התמודדותה של רשימה זו לכנסת ה-23, החליטה ועדת הבחירות אך לפני מספר חודשים שלא לאפשר לרשום את שמו של הרוצח המתועב על מיליוני פתקי ההצבעה המופיעים בקלפיות הפזורות ברחבי הארץ.

"כעת, אתם נקראים שוב לעשות שימוש בסמכותכם הקבועה בחוק ולא לאשר את כינוי רשימתו של רוצח ראש הממשלה עם שמו המתנוסס עליה. כמובן שלא יהיה בכך כדי למזער, ולו במעט, את הבושה שבעצם הגשתה של רשימה זו אך למצער, יהיה בכך כדי להעביר מסר חינוכי למליוני מצביעות ומצביעים אשר יפקדו את הקלפיות בעוד שבועות ספורים ואשר לא יאלצו לראות את שמו של בן העוולה על פתקי ההצבעה המונחים מולם".

טרימבובלר הגיבה כי "הדרישה לרפורמה במערכת המשפט היא לביטול חקיקה פרסונלית ומטרתה בין השאר להביא לשחרורו של עמיר. הדרישה של מפלגת העבודה היא ניסיון נוסף לסתימת פיות והשתקה המאפיינות את השמאל".

בוטל רישום עובדים לספירת קולות לאחר שהלינק דלף

קודם לכן, החליטה מנכ"לית הוועדה אורלי עדס לבטל הרשמה של כמאה עובדים לתפקיד סופרי קולות המעטפות הכפולות, שנרשמו הרשמה מוקדמת בשל כשל בהליך.

בהודעת ועדת הבחירות נאמר כי חברת כ"א תיגבור זכתה במכרז לגיוס עובדים לתפקידים שונים למבצע ספירת קולות המצביעים במעטפות החיצוניות, המתקיים במוצאי יום הבחירות בכנסת. הרישום לתפקיד הוא רישום ממוחשב, המתבצע באמצעות האינטרנט. הקשירו לרישום דלף טרם תחילת הרישום הפומבי לתנועת "אם תרצו" (תנועת ימין), אשר הפיצה אותו בין תומכיה וקראה להם להירשם לתפקיד. עם היוודע האירוע לוועדת הבחירות המרכזית, הורתה מנכ"לית הוועדה, עו"ד אורלי עדס, על עצירה מוחלטת של כל תהליכי הרישום עד לבירור האירוע.

הבירור מול חברת תיגבור העלה כי החברה ערכה ניסוי (פיילוט) למערכת הרישום האינטרנטי אותו פיתחה. בניסוי היו אמורים להשתתף אך ורק עובדי החברה. מנכ"לית הוועדה, עו"ד אורלי עדס, הדגישה בפני הנהלת החברה כי הוועדה רואה בחומרה רבה את התפתחות האירוע וזליגת קישור הרישום אל מחוץ לחברה במהלך הניסוי, ואת כך שאנשי החברה הציגו את עצמם בתור עובדי ועדת הבחירות המרכזית.

עדס החליטה כי קובץ הנרשמים יועבר לידי ועדת הבחירות, והנרשמים שנרשמו בפיילוט המוקדם יחסמו לעבודה בכל תפקיד שהוא בוועדת הבחירות המרכזית. כמו כן, החברה נדרשה לשנות את דף הרישום האינטרנטי ואת קישור הרישום. גיוס העובדים לתפקיד סופרי הקולות במעטפות החיצוניות יחל היום, יום א', ה-21.02.21, לאחר שהשינויים הנדרשים הוטמעו כנדרש במערכת, ונבדקו ע"י הוועדה.