גיימסטופ | פיצ'ר

חגיגת המניות הקטנות בוול סטריט: מניה חדשה תטוס אל השמש?

מחיר מניית גיימסטופ מגלם הפסדים של 80%-90% למשקיעים שרכשו אותה לאחר ה-21 בינואר, אך המשקיע מוביל הדעה קית' גיל "עדיין אוהב ושורי לגבי גיימסטופ" • והאם מניית SolarWindow היא היעד הבא של צבא המאמינים של רדיט

האם מניית SolarWindow היא היעד הבא של צבא המאמינים של רדיט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
האם מניית SolarWindow היא היעד הבא של צבא המאמינים של רדיט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

מדד מניות החברות הקטנות בוול סטריט, ראסל 2000, עלה ביום שישי האחרון ב-2.2%, לאחר כשבוע וחצי של מימושי רווחים, בהם איבד המדד 3.5% מרמת השיא אליה טיפס ב-9 בפברואר. העליות המחודשות במניות הקטנות הניבו תשואות חיוביות גם בחלק מהמניות החביבות על גולשי פורום WallStrettBets של הרשת החברתית רדיט.

עם זאת, לחגיגה לא הצטרפה מניית גיימסטופ, שהפכה לסמל של הסתערות המשקיעים הפרטיים הקטנים על מניות בודדות של חברות קטנות (חברות בשווי של מיליארדי דולרים בודדים). גיימסטופ מתקשה להתאושש, למרות הבטחות בנוסח "המניה בדרך לירח" שממשיכים לנפק חלק מגולשי הפורום.

גיימסטופ , רשת חנויות אמריקאית לממכר משחקי וידיאו וציוד נלווה, ראתה את מנייתה מזנקת ממחיר של 20 דולר ב-12 בינואר, עד למחיר שיא תוך יומי של 483 דולר ב-28 בינואר. כלומר בתוך קצת יותר משבועיים זינק מחיר המניה פי 24 ויותר.

הסיבה לכך הייתה כאמור הסתערות של משקיעים פרטיים, שהשתמשו בעיקר באפליקציית המסחר החינמית של רובין הוד. אלא שמצב של "קונים בלבד" בהיקפים עצומים ובמחירים מופקעים, הובילו את רובין הוד להגביל את רכישות המניה באפליקציה, בשל החשיפה המסוכנת שנוצרה לברוקר (קיים מרווח זמן של 48 שעות בין ביצוע הפעולה בני"ע להשלמת העסקה, שבמהלכו נוטל למעשה הברוקר את הסיכון על עצמו).

ההגבלות הללו בלמו את טירוף הרכישות והורידו את מניית גיימסטופ במהירות לקרקע המציאות. את המסחר ביום שישי האחרון היא סיימה במחיר של 40.6 דולר בלבד, לאחר שירדה עוד 23% בשבוע המסחר כולו.

המחיר הנוכחי משקף תשואות פנטסטיות של כ-115% מתחילת 2021 ושל 783% בששת החודשים האחרונים. עם זאת, מחיר זה גם מגלם הפסד כבד של עשרות אחוזים לכל המשקיעים שרכשו את מניית גיימסטופ לאחר ה-21 בינואר.

 
  

קית' גיל נשאר במשחק

הנתונים הללו ממחישים היטב, כי כמו בכל בועת מחירים שהתנפחה באופן מוגזם, גם במקרה של גיימסטופ קיימים מרוויחים גדולים (הראשונים לזהות) ומפסידים גדולים (העדר שהתנפל בעקבותיהם). בפורום WallStrettBets חשפו בסוף השבוע כמה גולשים הפסדי ענק של 80%-90% על השקעה מאוחרת בגיימסטופ, שמחקה להם עשרות אלפי דולרים מחשבונם, הקטן ממילא.

מנגד, פוסטים אחרים הציגו שירי הלל למשקיע קית' גיל, ממובילי הדעה של משקיעי רובין הוד, שפוסטים וסרטונים שלו ברדיט וביוטיוב עסקו בסיבות לכדאיות ההשקעה בגיימסטופ. ביום חמישי האחרון הופיע גיל בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים בארה"ב, וסיפר על המהלך שלו עם מניית גיימסטופ.

באשר למה שקרה למניה בינואר, טען גיל כי אחרים יצטרכו להסביר זאת. הוא הוסיף כי "מחיר מניית גיימסטופ אולי הקדים את עצמו בחודש שעבר, אבל אני שורי כמו שהייתי תמיד בנוגע למפנה האפשרי (בפעילות החברה, ע' כ'). בקיצור, אני אוהב את המניה. ומה שמדהים הוא, שלמיטב הבנתי השוק נותר מודע להזדמנות הייחודית של גיימסטופ בתעשיית הגיימינג".

מניה חדשה תטוס אל השמש?

בינתיים מי שעשויה להפוך ללהיט החדש של המשקיעים הפרטיים היא מניית סולאר-ווינדו (SolarWindow Technologies, סימול: WNDW). המניה עלתה ביום שישי האחרון ב-16.5% והשלימה זינוק של 86% בשלושה ימים.

סולאר-ווינדו היא חברה קטנה מניו יורק שעוסקת בפיתוח ציפויים לייצור חשמל עבור חלונות לבניינים ויישומי זכוכית אחרים. מניית החברה לא רשומה כיום ברשימות הראשיות של אחת משתי הבורסות הגדולות בארה"ב (ניו יורק ונאסד"ק) אלא נסחרת מעבר לדלפק (בין הברוקרים).

למרות זאת, שוויה של החברה זינק בשבוע שעבר לשיא של 1.8 מיליארד דולר, ופוסט על רווח עצום שנרשם בה כבר הופיע ברשת רדיט, לתשומת ליבם של שאר הגולשים. מתחילת 2021 מציגה סולאר-ווינדו תשואה של 352% עם מחזורים גבוהים בהרבה מהממוצע במחצית הראשונה של ינואר, ושוב בסוף השבוע האחרון.

כעת נשאר לראות אם העליות האחרונות, והפוסט שנכתב אודותיהן, יניעו גולשים נוספים להסתער על המניה בניסיון לגרוף רווחים מהמסחר בה.