קטע כלכלי | פודקאסט

הוואקף הדיגיטלי: כך מערכת הבלוקצ'יין שומרת על הביטקוין

הביטקוין יכול להחזיר אותנו לעולם האנונימי שבו ניתן להעביר דברים מאחד לשני במעין סחר חליפין ללא רשות מפקחת • בכדי למנוע העברה פרטית ולא מפוקחת של המטבע הדיגיטלי נוצרה מערכת הבלוקצ'יין • כך היא פועלת מאחורי הקלעים • האזינו

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

עקבו אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS

הבלוקצ'יין, כלומר הפלטפורמה הקריפטוגרפית שעליה מתהווה ופועל הביטקוין, פועלת בדומה למעין וואקף - הקדש. המערכת עצמה לא שייכת לאיש, אבל יש אלפים שבמחשבים שלהם התוכנה הזו מתקיימת והיא פועלת בתוכם. תוכנת הבלוקצ'יין היא המאפשרת מאזן מפוקח ואנונימי גם יחד.

הביטקוין יכול להחזיר אותנו לעולם האנונימי. עולם שבו ניתן להעביר דברים מאחד לשני במעין סחר חליפין ללא רשות מפקחת. עכשיו, אנחנו יכולים להבין איך ניתן להחליף סיגריות בפחית שתייה, אבל איך אפשר לייצר העברה פרטית ולא מפוקחת של סימנים דיגיטליים כספיים? הרי מטבע הדברים, סימן דיגיטלי ניתן לשכפול בקלות. ומה ימנע מהאדם שמחזיק בו, פשוט לשכפל את הסימן הדיגיטלי שמתפקד ככסף ללא הפסקה?

ד"ר אושי שהם-קראוס מציג בפודקאסט קטע כלכלי כיצד מערכת הבלוקצ'יין הפכה למאזן שמפוקח על ידי אלפי תוכנות באופן אוטונומי ואנונימי.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.