לאחר הזינוק במניה: פימי מכרה מניות גילת בכ-58.5 מיליון דולר

העסקה בוצעה במחיר של 15 דולר למניה • עבור הקרן מדובר במכירה ברווח מכובד, משום שהיא רכשה את המניות שבידיה במחיר ממוצע של 4.33 דולר בלבד

דוידי ישי / צילום: יונתן בלום
דוידי ישי / צילום: יונתן בלום

לאחר שמניית גילת זינקה בשיעור תלת-ספרתי מתחילת השנה, בעלת המניות הגדולה בחברה, קרן פימי, ניצלה את ההזדמנות למכור חלק מההחזקה שלה. הקרן, בראשותו של ישי דוידי, מכרה בשבוע שעבר מניות גילת בתמורה ל-58.5 מיליון דולר, וירדה להחזקה של 26.8% בגילת. העסקה בוצעה במחיר של 15 דולר למניה; אמנם גילת  כבר הגיעה למחיר גבוה יותר, של 21.3 דולר, מספר ימים קודם לכן - אך עבור הקרן מדובר במכירה ברווח מכובד, משום שהיא רכשה את המניות שבידיה במחיר ממוצע של 4.33 דולר בלבד.

גילת, בניהולו של עדי צפדיה, מספקת פתרונות ושירותים בתחום התקשורת הלוויינית. החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 841 מיליון דולר לאחר עלייה של 153% במחיר המניה מתחילת השנה (אך כאמור ירידה מהשיא שאליו הגיעה לאחרונה). העליות הגיעו על רקע מספר חוזים עליהם דיווחה החברה אך ככל הנראה בעיקר בזכות משקיעים פרטיים שנכנסו להשקעה בה, בין היתר בעקבות הגדלת ההחזקות של קרן הגידור האמריקאית ARK. צפדיה אמר לאחרונה בראיון לגלובס כי "השוק רוחש וגועש, והמשקיעים רואים שהתחום חם. גם לגילת, הרבה זמן לא היה כל-כך הרבה 'על השולחן'. אנחנו בהרבה מאוד תחומים, וגם אם אחד לא יצליח, השני בטח יצליח. יש המון מכרזים והזדמנויות".

קרן פימי נכנסה לראשונה להשקעה בגילת בשנת 2012 והגדילה את חלקה בחברה בהמשך. בסך הכול, היא השקיעה ברכישת מניות גילת 81.3 מיליון דולר, ולאורך השנים היא קיבלה מהחברה דיבידנדים בגובה 20.3 מיליון דולר. שווי המניות שנותרו בידיה עומד על כ-226 מיליון דולר, כך שנכון להיום הרווח שלה על ההשקעה בגילת הוא כמעט פי 3.

קרן פימי הייתה אמורה למכור את מניותיה בגילת בשנה שעברה במסגרת עסקה למכירת גילת לחברת קומטק מארה"ב, לפי מחיר נמוך יותר למניית גילת. עם זאת העסקה בוטלה בסופו של דבר לאחר תהליך משפטי קצר, אחרי ששתי החברות נפגעו ממשבר הקורונה, וגילת קיבלה מקומטק פיצוי בסך 70 מיליון דולר.