יוליוס בר מעלה את דירוג ההמלצה למניית צ'ק פוינט ל"קנייה"

מחיר היעד למניה עלה מ-115 דולר ל-140 דולר, המשקף פרמיה של 20.8% על המחיר הנוכחי של מניית צ'ק פוינט בנאסד"ק

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

בנק ההשקעות יוליוס בר העלה את ההמלצה למניית צ'ק פוינט ל"קנייה", ואת מחיר היעד מ-115 דולר ל-140 דולר, המשקף פרמיה של 20.8% על המחיר הנוכחי של מניית צ'ק פוינט בנאסד"ק. צ'ק פוינט בניהולו של גיל שויד, המספקת פתרונות לאבטחת סייבר, נסחרת בשווי של 16.3 מיליארד דולר אחרי ירידה של 12.8% במחיר המניה מתחילת 2021.

כלכלני יוליוס בר כותבים כי צ'ק פוינט  נמצאת בעמדה טובה ליהנות מהביקוש הגדל לפתרונות אבטחת רשת. מנגד הם מציינים כי הקונסולידציה בשוק גורמת להגדלת הנחות בשל הגידול בתחרות בתחומי ה-firewall.

לדבריהם, דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2020 היו חזקים, והם מעריכים כי הצמיחה במנויים עשויה לגדול משום שצ'ק פוינט מתמקדת במעבר למודל עסקי זה.

לפי נתוני יוליוס בר, נכון להיום מתוך 26 אנליסטים שמסקרים את מניית צ'ק פוינט, הרוב (19) מחזיקים בהמלצות נייטרליות, 4 חיוביים ו-3 שליליים. מחיר היעד הממוצע למניה הוא כ-133.4 דולר.

ביוליוס בר מציגים מספר חוזקות וחולשות של צ'ק פוינט. בצד החוזקות הם מזכירים את העובדה שהיא החברה הגדולה ביותר (pure play) בתחומה, הפתרונות שלה מבוססים על ארכיטקטורה של חומרה ותוכנה, ויש לה שיעור רווח תפעולי גבוה לצד תזרים מזומנים ומאזן חזקים. בצד החולשות מזכירים ביוליוס בר את מה שהם מגדירים ערוצי מכירה חלשים והתרחבות לא יעילה לתחומי אבטחה חדשים, את העובדה שחלק גדול מהעסק הוא פתרונות לגאסי של firewall עם צמיחה איטית, ואת האפשרות הגבוהה יותר לדאונסייד מאשר לאפסייד בשיעורי הרווחיות.