ישראל תספק לצבא גרמניה מערכת הגנה של רפאל לטנקים

משרד הביטחון ומשרד ההגנה הגרמני חתמו על עסקה לאספקת מערכת הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח", עבור טנק הליאופרד 2 של צבא גרמניה • העסקה כוללת זיווד טנקים, מיירטים, חלקי חילוף והדרכות מבצעיות וטכניות

מערכת מעיל רוח של רפאל / צילום: אתר רפאל
מערכת מעיל רוח של רפאל / צילום: אתר רפאל

משרד הביטחון ומשרד ההגנה הגרמני חתמו על עסקת G2G לאספקת מערכת הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח" (TROPHY) של "רפאל", עבור טנק הליאופרד 2 של צבא גרמניה.

העסקה, בהובלת המנהל לפיתוח אמצעי לחימה (מפא"ת) וחברת רפאל - מפתחת ויצרנית המערכת, נחתמה על ידי מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ובכיר במשרד ההגנה הגרמני.

העסקה כוללת זיווד טנקים, מיירטים, חלקי חילוף והדרכות מבצעיות וטכניות. על פי ההסכם, משרד הביטחון יספק את המערכות למשרד ההגנה הגרמני בשנים הקרובות.

מערכת "מעיל רוח" מתוצרת "רפאל" היא מערכת הגנה אקטיבית מהמתקדמות מסוגה בעולם. היא מספקת הגנה לטנקים ולנגמ"שים ובעלת יכולת התמודדות עם כלל איומי הנ"ט בזירה.

בצה"ל המערכת מבצעית כבר שנים רבות, והיא משולבת כיום בכל טנקי מרכבה סימן 4 והנמ"רים היוצאים מקו הייצור. המערכת מזהה ירי נ"ט אל כלי הרכב הקרבי שעליו היא מותקנת, ומיירטת אותו בטרם יפגע.

היא הוכיחה את עצמה בפעילויות מבצעיות רבות ורשמה לזכותה מספר רב של יירוטי טילי נ"ט, לצד שמירה על הכוחות הלוחמים והפלטפורמות השונות. בשבוע הבא יצוין עשור ליירוט המבצעי הראשון של המערכת כאשר טיל נ"ט שנורה אל טנק מרכב של גדוד 9 בגבול עזה, יורט על ידי המערכת.

במלחמת לבנון השנייה, חמש שנים קודם לכן, גרמו טילי נ"ט שהיו בידי חיזבאללה, ובראשם הטיל "קורנט", לנזקים ולאבידות בקרב חיילי השריון והחי"ר המשוריין שהשתתפו בלחימה. "מעיל רוח" הייתה אז בפיתוח מתקדם, ואירועי לבנון 2 זירזו את רכישתה. זמן קצר אחר כך היא נכנסה לשירות מבצעי מלא בצה"ל.

מערכת "מעיל-רוח" נמכרה גם לצבא היבשה האמריקני שצייד 4 חטיבות טנקי אברמס.

שר הביטחון, בני גנץ אמר כי "פעם נוספת, אנו רואים את ההערכה והכבוד שרוחשים גופי ביטחון מובילים ברחבי העולם לחדשנות והטכנולוגיה של ישראל. כמו פיתוחים רבים של מפא"ת ורפאל, גם מערכת "מעיל רוח", היא קודם כל אמצעי מציל חיים ותוצר של חשיבה פורצת דרך של אנשי התעשיות הביטחוניות, שהם גורם משמעותי בחיזוק מעמדה הביטחוני של ישראל.

"העובדה שגרמניה, עמה חולקת ישראל מערכת יחסים חשובה וממושכת, מביעה אמון במערכת, מדגישה את העוצמה של התעשייה הישראלית ואת שיתוף הפעולה הקרוב בין המדינות".

ראש ארגון הרכש והלוגיסטיקה (RAAINBw), במשרד ההגנה הגרמני, קולונל יורגן שמידט מסר בתגובה כי "אנו מצפים להטמעת מערכות 'מעיל רוח' המצוינות, שיגנו על טנקי הליאופרד 2 שלנו. אנו מודים למשרד הביטחון הישראלי על שיתוף הפעולה המוצלח בקידום ההסכם, שיתרום להגנה על הכוחות הגרמניים".