נתניהו: פתיחה מלאה של המשק ב-5 באפריל, בהתאם להתקדמות החיסונים

ראש הממשלה הציג היום חמישה שלבים לפתיחה מלאה של המשק • המשוכה העיקרית: הגעה ל-6.2 מיליון מתחסנים

נתניהו מציג את תוכנית החזרה לשגרה / צילום: מתוך מסיבת העיתונאים
נתניהו מציג את תוכנית החזרה לשגרה / צילום: מתוך מסיבת העיתונאים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי לפי התוכנית ולאחר התחסנות שלל רוב האוכלוסייה, ניתן יהיה לפתוח את המשק פתיחה מלאה ב-5 באפריל. נתניהו הציג חמישה שלבים: החלת פתיחה בסיוע דרכון ירוק כעת; הרחבת הפתיחה בחינוך בשבוע השני של חודש מרץ; החלה מלאה של כללי הדרכון הירוק שרק המחזיקים בו יוכלו להיכנס לאירועים ולקבל שירותים שונים; השלמת החיסונים לכלל הציבור הבוגר בישראל עד סוף חודש מרץ; פתיחת המשק החינוך התרבות הספורט וכל הענפים ב-5 באפריל.

לפי נתניהו, צריך להגיע ל-6.2 מיליון מתחסנים, יעד שישראל נמצאת ממנו במרחק 1.2 מיליון איש. הוא אמר כי חייבים לסגור את הפער הזה כדי לפתוח בחזרה את המדינה.

נתניהו האשים מפיצי כזבים בכך שאנשים נמנעים מלהתחסן: "אני שואל אתכם למה קיים הפער הזה? הוא קיים בגלל פייק ניוז. אומרים לנו שהחיסון לא טבעי, גוף זר, תופעות לוואי. אמרו את זה על כל החיסונים הקודמים. אמרו את זה על חצבת ועל אדמת. אני אחדד לכם - הנגיף זה הדבר הזר. החיסונים זו מתנה אדירה לאנושות. אל תאמינו לפייק ניוז - לכו להתחסן. החיסונים מצילים חיים. כולנו ראינו את הטרגדיה הנוראית של אסנת בן שטרית, שנפטרה מהקורונה לפני שהספיקה להתחסן. היא הותירה 4 ילדים ובעל. היה לה קרוב משפחה שהוביל קבוצות נגד החיסונים, היום הם מנסים לשכנע".