שבועיים וחצי לאחר הקידום: בכיר אינטל אורי פרנק פורש מתפקידו

פרנק היה חלק מסיבוב מנויים שכלל ששה בכירים מאינטל ישראל אשר קודמו לתפקידי סגן נשיא בחברה

אורי פרנק / צילום: דוברות אינטל
אורי פרנק / צילום: דוברות אינטל

מבוכה ואכזבה באינטל בעקבות פרישתו המפתיעה של בכיר החברה אורי פרנק, כשבועיים וחצי בלבד לאחר קידומו לתפקיד בכיר באינטל במסגרת סבב מינויים שערכה החברה. פרנק, שנשא בתפקיד מנהל ארגון הנדסה של אינטל בקבוצת הפיתוח Core & Client, קודם לתפקיד סגן נשיא תאגידי, אחת הדרגות הבכירות ביותר באינטל העולמית. טרם קידומו ניהל פרנק כאלפיים עובדים בישראל, הודו וארה"ב, והיה אחראי להגדרת ופיתוח מוצרי הקליינט (מחשוב אישי) והליבה עבור מחשבים ודאטה סנטר.

מינויו של פרנק, אחד המנהלים המוערכים באינטל, תפס בהפתעה את החברה. פרנק היה אחראי על פיתוח המוצרים החשובים והמרכזיים של אינטל המעבדים למחשבים אישיים ושרתים, האחראים על מכירות של כ-30 מיליארד דולר.

על פי הערכות ייתכן שפרנק קיבל "הצעה שאי אפשר לסרב לה", וכי לא ידוע על משבר כלשהו שבעקבותיו פרש פרנק.

בתחילת החודשדיווחה אינטל על מינויים של 6 בכירים לצמרת אינטל העולמית, לדרגת סגן נשיא בחברה או לתפקיד בכיר המקביל לתפקיד סגן נשיא. הבכירים שזכו לקידום נוסף לפרנק היו רן ברנסון, אופיר אדליס, אילן ברסלר, אופיר בוכובזא-דגני ויהונדב משה .

בעת ההודעה מסרה אינטל כי "המינויים החדשים מצביעים על ההערכה שיש באינטל העולמית להון האנושי באינטל ישראל. סגני הנשיא החדשים והמובילים הטכנולוגיים בדרגת Intel Fellow של אינטל ישראל עובדים על האתגרים הטכנולוגיים המורכבים ביותר ומשפיעים על הצלחת החברה העולמית".

הזעזוע בצמרת אינטל ישראל מגיע שבועות ספורים לאחר ההודעה המפתיעה על פרישותו של מנכ"ל אינטל העולמית בוב סוואן והחלפתו בידי מי שהיה בעת ההודעה מנכ"ל VMWare פט גלסינגר. סוואן פרש לאחר תקופה ארוכה שבה נמשכו העיכובים במעבר לייצור מעבדים בארכיטקטורת 7 ננומטר, בעוד המתחרים כבר מייצרים בשיטה זו ואף בארכיטקטורה של 5 ננומטר, מה שגרם לדשדוש בערך המנייה על רקע זינוק בשווי השוק של מתחרותיה המרכזיות של החברה.

מאינטל נמסר: "לאחר יותר מ-20 שנים של תרומה כבירה לאינטל, אורי פרנק החליט לפרוש מתפקידו בשל סיבות אישיות. פרנק הצטרף לשורותיה של אינטל עוד בהיותו סטודנט ב-1997, מאז ועד היום בלט מאוד ביכולותיו הטכנולוגיות והמנהיגותיות והעניק השראה רבה למגוון צוותים ברחבי העולם בפיתוח הדורות הבאים של מוצרי Core ו-SoC בסטנדרט גבוה ובלתי מתפשר עבור לקוחות החברה. אינטל מאחלת לו הצלחה רבה בהמשך דרכו ולהודות לו על פועלו, מחויבותו ונתינתו האישית והמקצועית לאורך כל הדרך".