זה לא נגמר: הסתערות מחודשת מטיסה את מניית גיימסטופ בוול סטריט

עיקר הזינוק נרשם בשעה האחרונה של המסחר אמש, והיום נמשכת המגמה מעלה • הסיבה לזינוקים לא ברורה, למעט הרצון של גולשי פורום WallStreetBets ברדיט "לראות שהמניה שבה לטוס לירח"

מלחמת הדורות בוול סטריט / צילום: Shutterstock
מלחמת הדורות בוול סטריט / צילום: Shutterstock

מניית חברת גיימסטופ  שבה לכותרות, בגדול. המניה, שאיבדה כ-90% מערכה מאז טיפסה לשיא בסוף ינואר, רשמה אתמול (ד') זינוק פראי של 104% במסגרת המסחר בוול סטריט. עיקר הזינוק נרשם בשעה האחרונה של המסחר, במהלכה זינקה המניה מ-53 דולר ל-91 דולר. היום נמשכת ההתפוצצות כלפי מעלה, כאשר במסחר כעת קופצת המניה במעל ל-23% למחיר של כ-112 דולר.

גם מחזור המסחר היה גבוה יחסית ועמד על 76 מיליון מניות - פי שניים מהמחזור היומי הממוצע במניה בשלושת החודשים האחרונים. ההסתערות המחודשת על גיימסטופ עשויה  לבשר על תחילתו של "שידור חוזר" לאירועים שנרשמו במניה בסוף החודש שעבר, ושהובילו אף לשימוע בנושא בוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקאי.

מחיר הסגירה של גיימסטופ אתמול משקף למניה תשואה של 387% מתחילת השנה, אולם גם תשואה שלילית של 79% ביחס למחיר השיא התוך יומי (483 דולר) שנקבע ב-28 בינואר - במהלך ההסתערות של המשקיעים הפרטיים על המניה.

 
  

גיל ונוספים עודדו המפסידים שהמניה תחזור ותטפס 

קשה לקבוע את הסיבה לזינוק הפתאומי והפראי הזה בסוף יום המסחר, למעט הרצון של גולשי פורום WallStreetBets (ובקיצור WSB) ברשת החברתית רדיט "לראות שהמניה שבה לטוס לעבר הירח", כדבריהם.

ערב קודם אמנם דיווחה גיימסטופ על עזיבתו של מנהל הכספים הראשי שלה בעוד כחודש. אך על אף שההודעה התקבלה בחיוב אצל גולשי WSB, קשה להניח כי היא שהביאה להסתערות המחודשת על המניה.

מאז הנפילה המשיכו חלק מהגולשים בפורום WSB ברדיט לעודד את המשקיעים המופסדים ולהבטיח כי המניה תחזור ותטפס בעתיד. כך למשל, המשקיע קית' גיל אמר בעדותו בפני ועדת בית הנבחרים בשבוע שעבר, כי הוא אופטימי בנוגע למניה וליכולת הצמיחה של החברה. במקביל, פרסם גיל כי רכש עוד 50 אלף מניות של גיימסטופ והכפיל בכך את היקף החזקתו בה.

"באשר למה שאני מצפה בהמשך: מחיר מניית גיימסטופ אולי הקדים את עצמו בחודש שעבר, אבל אני שורי כמו שהייתי תמיד בנוגע למפנה האפשרי בפעילות החברה", אמר גיל לחברי ועדת השירותים הפיננסיים. "בקיצור, אני אוהב את המניה. ולמיטב הבנתי, השוק נותר מודע להזדמנות הייחודית של גיימסטופ בתעשיית הגיימינג".

גיימסטופ התמודדה בחודשים האחרונים עם לחץ מצד המשקיעים, שדרשו מהחברה להתמקד באופן משמעותי יותר בתחום המסחר האלקטרוני. כדי לסייע בהשגת יעד זה, הצטרף לאחרונה לדירקטוריון החברה מייסד חברת Chewy, ריאן כהן, שמחזיק בכ-13% ממניות גיימסטופ באמצעות חברת ההשקעות שלו.

בינתיים, הגוף המטפל בסליקת העסקאות בניירות ערך בארה"ב, קורא לברוקרים בוול סטריט להאיץ את תהליכי הסליקה באופן שיצמצם את מספר הימים נדרשים לכך מ-2 ל-1, וזאת עד 2023. כיום מושלמת עסקה בני"ע רק 48 שעות אחרי הפקודה לביצועה, והפער הזה עלול במקרי קיצון ליצור חשיפה גדולה לברוקרים המתווכים בעסקה.

עניין זה הוביל בסוף ינואר לדרישת הגוף האחראי לסליקה מאפליקציית המסחר רובין הוד, כי תגדיל באופן מיידי את רזרבות ההון שלה ב-3 מיליארד דולר. דרישה זו נבעה מרכישות עצומות של מניות גיימסטופ שביצעו המשקיעים דרך רובין הוד, שיצרו לברוקר חשיפה מסוכנת שבעקבותיה נאלץ להגביל את היקף רכישת המניות דרך האפליקציה החינמית.

גם AMC בסרט טוב

מניות נוספות החביבות על גולשי פורום WSB רשמו אף הן עליות שערים חדות. אחת מהן היא מניית רשת בתי הקולנוע AMC , שעלתה ב-18% והשלימה זינוק של 60% בשלושה ימים.

הסיבה לזינוק המחודש במניית AMC נעוצה כנראה בהודעת מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו על פתיחתם מחדש של בתי הקולנוע בעיר ניו יורק. בתי הקולנוע, שסגורים כבר קרוב לשנה בשל מגפת הקורונה, ייפתחו בראשית מרץ אך במגבלת תפוסה של 25%.