פתאל מחזקת נזילות: מוכרת שני בתי מלון בתמורה לכ-305 מיליון שקל

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים: "מכירת בתי המלון תיצור לנו תזרים נוסף של כ-130 מיליון שקל נטו והיא חלק מתוכניתנו האסטרטגית להגדלת הנזילות של הקבוצה, שעד כה הצליחה לגייס מעל 1.5 מיליארד שקל"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

חברת פתאל נכסים (אירופה), פרסמה היום, כי חתמה על הסכמי רכישה ושכירות בחזרה ל-2 ממלונות החברה במינכן, לאונרדו הוטל רזידנס מינכן ומלון לאונרדו הוטל סיטי ווסט בתמורה לכ-77 מיליון אירו (כ-305 מיליון שקל, מתוכם 16 מיליון שקל לצורך שיפוצים). המכירה תותיר לחברה תזרים מזומנים נטו של כ-130 מיליון שקל.

בנוסף, חתמה חברת הניהול של פתאל בגרמניה, סאנפלאואר, על הסכם שכירות מול הרוכשת, על פיו יושכרו 2 בתי המלון הכוללים 368 חדרים, ל- 25 שנה בדמי שכירות שנתיים של כ- 2.52 מיליון אירו למלון לאונרדו רזידנס וכ- 0.93 מיליון אירו למלון לאונרדו סיטי ווסט. יצוין, כי החברה קיבלה הנחה בשל משבר הקורונה המתבטאת בתשלום של רק 1.78 מיליון אירו בשנה, לתקופה של 21 חודשים. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים.

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים, מסר היום כי "מכירת בתי המלון תיצור לנו תזרים נוסף של כ-130 מיליון שקל נטו והיא חלק מתוכניתנו האסטרטגית להגדלת הנזילות של הקבוצה, שעד כה הצליחה לגייס מעל 1.5 מיליארד שקל לקופתה. בעסקה זאת איתרנו הזדמנות למכירת בתי המלון בעסקת מכירה והשכרה בחזרה ( Sale and leaseback ) בתנאים נוחים ובדמי שכירות מופחתים של כ-1.78 מיליון אירו לשנה, לתקופה של 21 חודשים. במקביל בתי המלון של החברה בישראל נפתחו על פי התו הסגול ואנו עדים לביקוש גדול. אנו נמשיך לפעול על פי תוכניתנו האסטרטגית להגדלת התזרים וצמצום ההוצאות עד שנחזור לפעילות רגילה".

רשת מלונות פתאל, הנמצאת בשליטת המייסד, היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל, מונה כיום למעלה מ- 42,000 חדרים ב- 217 בתי מלון (כולל מלונות בהקמה) ב- 19 מדינות.