עכשיו זה רשמי: קבוצת עזריאלי רכשה את אברהם הוסטל בתל אביב ב-180 מיליון שקל

רשת אברהם הוסטל שכרה ב-2016 את הקומות העליונות של המבנה לתקופה של 20 שנים • החברה הודיעה כי החוזה יימשך עד 2035, אז תבנה במקום 110 יח"ד להשכרה

מבנה בנין אברהם הוסטל / איור: גיל ג'יבלי
מבנה בנין אברהם הוסטל / איור: גיל ג'יבלי

קבוצת עזריאלי רוכשת את הקרקע שעליה בניין אכסניית אברהם הוסטל ברחוב לבונטין 21 בתל אביב תמורת 180 מיליון שקל. הבניין שימש בעבר כמרכזיה ישנה של בזק וכסניף של רשות הדואר. ב־2016 שכרה את הקומות העליונות של המבנה לתקופה של 20 שנים רשת אברהם הוסטל. לפי הודעת קבוצת עזריאלי, בכוונתה להקים במקום 110 יח"ד להשכרה.

המיקום של המבנה אטרקטיבי במיוחד משום שהוא נמצא במרחק הליכה קצר ממע"ר רוטשילד, מתחם גן החשמל ומחלף לה גווארדיה. המגרש שעליו הוא בנוי הינו בשטח של 2.47 דונמים והבניין משתרע על שטח של כ-9,000 מ"ר, מתוכם מושכרים כ-5,600 מ"ר לרשת ההוסטלים והיתר, לספקיות התקשורת פלאפון, פרטנר וסלקום אשר מחזיקות תורן על גג המבנה וכן חדרי שירות. קומת הקרקע מתפקדת כסניף דואר. רשת אברהם הוסטל השקיעה בשיפוץ המבנה כ-15 מיליון שקל. במסגרת המהלך הוסב שטח המשרדים הישנים לכ-100 חדרים בגדלים מגוונים, אך החזיתות, מחופות הגרנוליט, נותרו כשהיו.

לקבוצת עזריאלי יש כיום 67 יח"ד להשכרה במתחם קניון עזריאלי מודיעין. היא בונה בקרבת הקניון במודיעין, בפרויקט 21, עוד כ-80 יח"ד. בעזריאלי טאון ומגדל הספירלה, שניהם נבנים בימים אלה בתל אביב, מתוכננות 450 יח"ד להשכרה.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי: "לאור הניסיון הרב שצברנו בתכנון פרויקטים מורכבים, הכוללים מגוון שימושים ועל רקע שוק שהולך וצומח בערים מרכזיות בעולם, בין היתר על רקע העלייה במחירי הדיור לצד מחסור משמעותי בקרקעות באזורי הביקוש וצורך משמעותי של היצע של דיור להשכרה איכותי לטווח ארוך, אנו מאמינים כי ביכולתנו לפתח פעילות נוספת ומשמעותית אשר יהווה מנוע צמיחה עם פוטנציאל רב".