משה חוגג יכניס פעילות קריפטו לשלד בורסאי בהשקעה של 20 מיליון שקל

בעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים וקבוצת משקיעים בראשותו התקשרו במזכר הבנות עם קמן קפיטל, שבראשה עומד היו"ר והמנכ"ל יואל יוגב, להסכם שבמסגרתו ירכשו את השליטה בחברה • מחיר הביטקוין צנח 21% בשבוע האחרון

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

חברת קמן קפיטל - שלד בורסאי הרשום ברשימת השימור של בורסת תל אביב - מדווחת כי ביום חמישי האחרון התקשרה במזכר הבנות עם משה חוגג, בעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, וקבוצת משקיעים בראשותו. על פי מזכר ההבנות, תקצה החברה לחוגג ולקבוצת המשקיעים 20 מיליון מניות שלה כנגד השקעה בסך 20 מיליון שקל במזומן, כך שלאחר השלמת העסקה, יהפכו חוגג והמשקיעים לבעלי השליטה בקמן קפיטל.

חוגג הוא משקיע ותיק ומוכר בשוק המטבעות הדיגיטליים ובסטארט-אפים הפועלים בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין, בין השאר, באמצעות חברת ההשקעות סינגולריטים שהוא עומד בראשה. אף שמיזמי הקריפטו של חוגג, ובראשם הסטארט-אפ Sirin Labs, הצליחו לגייס השקעות של מאות מיליוני דולרים בשנים 2018-2017, רובם לא שרדו את הצניחה של שוק הקריפטו בסוף 2018 ותחילת 2019.

לפני כשבועיים, כפי שדיווחנו בגלובס, הוציא בית המשפט המחוזי תל אביב צו פירוק לחברת אינבסט דוט קום ישראל של חוגג, שסיפקה שירותים לפיתוח זירת מסחר במטבעות קריפטו. החברה מצויה כיום בחדלות פירעון, לאחר שנפתחו נגדה תיקי הוצאה לפועל בגין חובות בסך כ-1.6 מיליון שקל.

הצדדים יתקשרו בהסכם בתוך 30 יום

בחודשים האחרונים מושך אליו שוק מטבעות הקריפטו יותר ויותר משקיעים בעולם, על רקע הראלי במחיר הביטקוין, שזינק בכ-420% בשנה האחרונה. לפני שבוע בדיוק, ב-21 בפברואר, נסק מחיר הביטקוין לשיא של כל הזמנים, 58,330 דולר. ואולם ביום ראשון בבוקר ירד מחיר הביטקוין עד לכ-44,200 דולר, אחרי נפילה של 7% ביממה האחרונה, כשהוא משלים צניחה שבועית של 21%. מבחינת שיעור הירידה במחירו הדולרי, ביטקוין מסכם את השבוע הגרוע ביותר שלו מאז מרץ 2020.

על פי הדיווח של קמן קפיטל, שבראשה עומד היו"ר והמנכ"ל יואל יוגב, במסגרת מזכר ההבנות התחייב חוגג כי לאחר השלמת העסקה יפעל באמצעות החברה "לביצוע פעילותו בתחום המטבעות הדיגיטליים", ו"האמור לעיל לא יחול ביחס להחזקותיו של חוגג, במישרין או בעקיפין, במטבעות דיגיטליים ערב השלמת העסקה". כמו כן, "נקבע כי בהסכם המפורט שייחתם בין הצדדים, תיקבענה הוראות לתיחום פעילות במסגרתן יתחייב חוגג כי לא יעסוק, במישרין או בעקיפין, בתחום המטבעות הדיגיטליים, וכי לא יתקשר בעסקה בתחום זה מבלי להציעה תחילה לחברה על מנת שתבצעה בעצמה".

במסגרת מזכר ההבנות הוסכם כי הצדדים יתקשרו בהסכם מפורט בתוך 30 יום, בכפוף להשלמת בדיקת נאותות. השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים, ובהם אישור מוסדות החברה המוסמכים, כולל האסיפה הכללית של בעלי מניות החברה. 

אם תושלם הקצאת המניות בהתאם למזכר ההבנות, יחזיקו חוגג וקבוצת המשקיעים בראשותו בכ-70% ממניות קמן קפיטל. מניית  קמן  זינקה ב-87% במהלך המסחר בבורסת תל אביב ביום ראשון, אחרי שמחירה עם נעילת המסחר ביום חמישי האחרון שיקף לחברה שווי שוק של כ-27 מיליון שקל.

בדיווח נוסף לבורסה ציינה החברה כי "לבקשת רשות ניירות ערך, החברה מבקשת להבהיר כי תחום הפעילות החדש הינו תחום הנתון לבחינה רגולטורית של רשות ניירות ערך".

קמן קפיטל לא תהיה החברה הראשונה בבורסת תל אביב הפועלת בתחום המטבעות הדיגיטליים. ביום רביעי האחרון, כפי שדיווחנו בגלובס, אישר דירקטוריון חברת התוכנה וויטסמוק את כניסתה לפעילות בתחום, בהתאם לכוונות שעליהן דיווחה לראשונה בדצמבר. וויטסמוק, בראשותם של היו"ר החדש יריב גילת והמנכ"ל החדש יוסי ברנע, ציינה גם כי היא בוחנת רישום כפול למסחר של מניותיה בבורסה לניירות ערך בארה"ב.