אנלייט במו"מ לרכישת 90% מחברה אמריקאית לפי שווי של עד 430 מיליון דולר

לפי הודעת אנלייט, החברה הנרכשת היא חברה מובילה ובעלת ניסיון רב בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול בתחום האנרגיה הסולארית ואגירת אנרגיה בארה"ב, שעד היום הקימה ומכרה מתקנים סולאריים בהספק של מעל 1.5 ג'יגה ואט, ויש לה פרויקטים בפריסה רחבה בארה"ב

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט / צילום: איל יצהר
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט / צילום: איל יצהר

חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט  דיווחה על משא-ומתן לרכישת 90% מחברה אמריקאית, לפי שווי חברה של עד 430 מיליון דולר - כלומר היקף הרכישה על-ידי אנלייט יגיע עד כ-390 מיליון דולר.

לפי הודעתה של אנלייט לבורסה, החברה הנרכשת היא חברה מובילה ובעלת ניסיון רב בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול בתחום האנרגיה הסולארית ואגירת אנרגיה בארה"ב, שעד היום הקימה ומכרה מתקנים סולאריים בהספק של מעל 1.5 ג'יגה ואט, ויש לה פרויקטים בפריסה רחבה בארה"ב.

באנלייט מציינים כי לחברה יש צבר של כ-50 פרויקטים גדולים (Utility) בשלבי פיתוח שונים (ללא פרויקטים מניבים), בהיקף כולל של 9.9 ג'יגה ואט. בחלקם נדרש שילוב עם מתקני אגירת אנרגיה בהיקף מצטבר של מעל 1.5 ג'יגה ואט שעה. מתוך הצבר, 15 פרויקטים בהספק כולל של 2.5 ג'יגה ואט צפויים להבשיל להקמה בשנתיים הקרובות.

אנלייט מתמחה בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת באירופה ובישראל, והמהלך יכניס אותה לשוק האמריקאי. בחברה מציינים כי העסקה הפוטנציאלית צפויה להגדיל את הפורטפוליו שלה בכ-230%.

רכישת החברה תתבצע כך שכ-160 מיליון דולר ישולמו במועד העסקה, והיתרה, בסך עד 230 מיליון דולר, תבוצע על-פי מנגנון תמורה הדרגתי מבוסס ביצועים על-פני 5 שנים. 10% מהחברה יוותרו בידי שני היזמים המנהלים אותה, והם אמורים להישאר בתפקידיהם כחלק מהעסקה.

בסוף הרבעון השלישי של 2020 היו לאנלייט מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 928 מיליון שקל, ועוד מזומנים מוגבלים בשימוש בסך 436 מיליון שקל.

לפי אנלייט, "השוק האמריקאי מצוי בעיצומו של מעבר מואץ לייצור חשמל ממקורות של אנרגיה מתחדשת", וכן "עד היום הוקמו כ-86 ג'יגה ואט של פרויקטים סולאריים בארה"ב, והיקף ההתקנות צפוי להמשיך ולצמוח לכ-238 ג'יגה ואט עד לשנת 2030".

עוד נכתב כי ההערכות הן שכניסתו של ג'ו ביידן לתפקיד הנשיא "צפויה להוביל להאצה נוספת של המעבר לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בארה"ב. הממשל החדש שם את הטיפול במשבר האקלים למטרה מרכזית, הצהיר על יעדים להפחתה משמעותית של פליטות גזי החממה, ולהגעה ל-100% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2035 בהשקעה ישירה של 400 מיליארד דולר".

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, מסר כי "הכניסה האסטרטגית המתוכננת לשוק האמריקאי תצעיד את אנלייט לעידן חדש בתולדותיה. אנו צופים כי השוק האמריקאי יחווה צמיחה חסרת תקדים בתחום האנרגיה הסולארית ואגירת האנרגיה בעשור הקרוב. להערכתנו, בכוחה של העסקה הפוטנציאלית להכפיל ואף לשלש את היקף פעילותה של החברה בטווח הקצר והארוך, וזאת במקביל לגידול דומה בשווקים המסורתיים שלנו".