חברת SPAC בהובלת דני ימין הגישה תשקיף לקראת גיוס של כ-300 מיליון דולר

מטרתה המוצהרת של BYTE היא למצוא יעד לרכישה בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית • החברה מנוהלת ע"י דני ימין, מי שהיה סגן נשיא מיקרוסופט וקודם לכן ניהל את מיקרוסופט ישראל במשך 10 שנים

התחרות מצד חברות SPAC על הסטארט-אפים הטכנולוגיים צפויה להתגבר בקרוב: חברת SPAC נוספת הגישה תשקיף לקראת גיוס של כ-300 מיליון דולר, ומטרתה המוצהרת היא למצוא יעד לרכישה בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית. BYTE מונה מספר רב סקטורים טכנולוגיים בהם תתמקד - אבטחת סייבר, תוכנה ארגונית ו-SaaS, פינטק, אוטומוטיב, סמיקונדקטור, טכנולוגיה רפואית, בינה מלאכותית, רובוטיקה ומחשוב ענן.

חברות SPAC הן חברות שמגייסות כסף מן הציבור כשאין להן פעילות עסקית, במטרה לרכוש חברה קיימת תוך זמן מוגדר, לרוב של 24 חודשים.

חברת BYTE Acquisition Corp, שהגישה תשקיף ביום שישי, היא בניהולו של דני ימין, מי שהיה סגן נשיא מיקרוסופט, שם ניהל את הפעילות בסין, בהונג קונג ובטייוואן, כאשר קודם לכן ניהל את מיקרוסופט ישראל במשך 10 שנים. בתשקיף מציינת החברה כי ימין נבחר לאחד מאנשי ההייטק המשפיעים בישראל על-ידי גלובס. 

יזם ההייטק קובי רוזנגרטן משמש כיו"ר הפעיל של BYTE. בדירקטוריון החברה יכהן כדירקטור עודד מלמד, מי שייסד את חברת Altair וכיום מנהל את חברת Kiralis Technologies. 

בתשקיף של BYTE נכתב כי החברה תתמקד בחיפוש יעד לרכישה בקרב חברות הטכנולוגיה הישראליות, משום שלדבריהם "ישראל היא אחת הכלכלות החזקות והמתקדמות-טכנולוגית ביותר בעולם, עם שוק עמיד, מגוון ופתוח, אשר זכתה לכינוי start-up nation".

עוד מוסיף התשקיף כי "בעבר, הנפקה ראשונית בבורסה בארה"ב הייתה הדרך הפופולרית ביותר לנזילות עבור חברות טכנולוגיה ישראליות. כתוצאה מכך, ישראל היא המדינה השלישית במספר החברות הנסחרות בארה"ב (אחרי ארה"ב וסין). בעוד שאנו צופים כי חברות SPAC יהוו אפשרות אטרקטיבית במיוחד לחברות פרטיות בישראל להפוך לציבוריות, ישנה נוכחות מוגבלת של חברות SPAC בינלאומיות בישראל. אנו מתכננים למנף את הניסיון והקשרים של צוות ההנהלה שלנו באקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי למציאת יעד אטרקטיבי".

נזכיר כי שלוש חברות SPAC המתמקדות בסקטור הטכנולוגיה בישראל כבר יצאו לדרך: ION Acquisition Corp של יונתן קולבר כבר הודיעה על מיזוג עם חברת המלצות התוכן טאבולה של אדם סינגולדה, ומיד לאחר ההודעה דיווחה על גיוס ל-SPAC שני, ION Acquisition Corp 2; גם חברת ה-SPAC מורינגה (Moringa Acquisition Corp) בניהולו של אילן לוין, לשעבר מנכ"ל סטרטסיס, גייסה לאחרונה 100 מיליון דולר.

מעבר לחברות ה-SPAC שמתמקדות ספציפית בישראל, גם חברות SPAC זרות מתעניינות ברכישת סטארט-אפים מקומיים, ומספר עסקאות כבר דווחו בחודשים האחרונים, בשוויים נדיבים למדי. כך למשל חברות האוטוטק אינוויז, אוטונומו ו-REE נמצאות בתהליך של מיזוג לחברות SPAC מארה"ב, וכך גם חברת הפינטק פיוניר.