בנק לאומי | בלעדי

חדש בלאומי: מענק של 50 שקל לעובד על כל צירוף של לקוח לאפליקציית התשלומים

מדובר במהלך שנועד להגדיל את היקף השימוש באפליקציית לאומי, ולא דרך אפליקציית פיי • המבצע הנוכחי מצטרף למענק דומה, שכבר ניתן ללקוחות הבנק שמתחילים להשתמש בשירות

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

בנק לאומי שם דגש על העברת לקוחות הבנק לממשק דיגיטלי, ומתמרץ את עובדיו להביא לקוחות לארנק הדיגיטלי באפליקציה "הרגילה" של הבנק. לגלובס נודע כי לאומי, שבניהולו של חנן פרידמן, משיק מבצע לעובדיו, לפיו יקבלו 50 שקל עבור כל לקוח שיביאו לשימוש באפליקציית התשלומים של הבנק בסלולר. מדובר במהלך שנועד להגדיל את היקף השימוש באפליקציית לאומי, ולא דרך אפליקציית פיי.

מלאומי נמסר, כי "כמו כל ארגון, מעת לעת אנו עושים מבצעים שיווקיים, גם ללקוחות וגם לעובדים, המותאמים לאסטרטגיה של הבנק". ההטבה האמורה לא כוללת הוספת לקוחות לארנק הדיגיטלי של פפר.

המבצע הנוכחי מצטרף למענק דומה, שכבר ניתן ללקוחות הבנק שמתחילים להשתמש בשירות האמור. כיום כל לקוח של לאומי שמוריד את התשלום בנייד באפליקציה מקבל עד 50 שקל כהחזר חד פעמי, בחודש הראשון לשימוש באפליקציה.

בעוד שבלאומי שמים דגש על ארנק דיגיטלי ללקוחות הבנק דרך האפליקציה ה"מלאה" של הבנק, הרי שהמתחרים בחרו בדרך אחרת. הארנקים הדיגיטליים בפועלים ובדיסקונט מבוססים על אפליקציות התשלומים ביט ופייבוקס, בהתאמה, שמתחרות בפיי של לאומי. בדיסקונט חברו לשופרסל ליצירת שותפות בפייבוקס, ובהפועלים חבר לכאל על בסיס אפליקציית הביט שבבעלותו.

כמו כן, ישנם, בין היתר, מאמצים נוספים למציאת שביל הזהב בעולמות אלה, כגון הארנק הדיגיטלי של ישראכרט ושל מקס. גם גופים אחרים מתאמצים ליצור לעצמם ארנקים דיגיטליים ייעודיים על בסיס קהל לקוחותיהם.

ללאומי, נציין, יש את פלטפורמת הבנקאות הדיגיטלית פפר, שגם בה יש ארנק דיגיטלי שכבר פועל. המבצע האמור לא רלבנטי לפפר.

בלאומי הארנק הדיגיטלי נשען על האפליקציה הרגילה של הבנק, כך שזו שתספק ללקוחות אפשרויות תשלום לבתי עסק, תוך ויתור בהקשר זה על אפליקציית הפיי. בלאומי, כמו בבינלאומי למשל, מדובר בארנק דיגיטלי המבוסס על כרטיס האשראי שהבנק עצמו הנפיק ללקוחותיו.

בהפועלים, למשל, מדובר בארנק דיגיטלי פתוח, שאפשר להשתמש בו בכרטיסים שגם מתחרים הנפיקו, כל עוד הבנק המנפיק לא מתנגד לכך. רוב המתחרים אוסרים על שימוש בכרטיסים שהנפיקו בארנק הפתוח של הפועלים, שמצדו השיק מועדון חוץ-בנקאי ללקוחות ביט, שבמסגרתו הוא מנפיק כרטיסי אשראי ייעודיים לארנק שלו, יחד עם כאל שבשליטת דיסקונט.

המהלכים הללו הם חלק משורת מהלכים שכל הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מובילים, במטרה לכבוש לעצמם נתח שוק נכבד מתחום הארנקים הדיגיטליים. תחום זה חווה עתה עדנה בישראל, בעיקר הודות להחלת תקן ה-EMV, שהחיל בנק ישראל, ולקראת הכניסה הצפויה של הארנק הדיגיטלי של ענקית הטכנולוגיה אפל. על פי הערכות בשוק, גוגל פיי עשוי להיכנס לישראל עוד השנה, כשברקע יש הערכות שגם סמסונג עשויה להכניס לישראל את שירותי התשלומים שלה.