משרד התרבות גנז זכייה של תאגיד השידור במכרז "משדרים תרבות"

בסוף דצמבר הודיע משרד התרבות על זכייתו של תאגיד השידור הציבורי במכרז "משדרים תרבות" - מיזם רדיו ודיגיטל שבו אמורים היו להופיע תכני תרבות ממגוון סוגות אמנותיות • אולם כעת הוא מפרסם מחדש את המכרז, ככל הנראה עקב פגמים טכניים ומשפטיים שנפלו בו

שר התרבות חילי טרופר / צילום: אורן בן חקון
שר התרבות חילי טרופר / צילום: אורן בן חקון

בסוף דצמבר האחרון הוציא משרד התרבות הודעה על זכייתו של תאגיד השידור הציבורי במכרז על "משדרים תרבות" - מיזם רדיו ודיגיטל שבו אמורים היו להופיע תכני תרבות ממגוון סוגות אמנותיות בדגש על חיבורים בחברה הישראלית.

התוכנית, פרי יוזמתו של שר התרבות חילי טרופר, אמורה לתת מענה לצרכי התרבות המגוונים של כלל האוכלוסייה ולייצר מקורות תעסוקה לאמנים במסגרת הפרויקט שבו התעתד המשרד להשקיע 4 מיליון שקל.

אולם שלושה חודשים לאחר הזכייה, ולאחר שהמיזם והזוכים בו זכו להודעות יחסי ציבור מפנקות, מתברר כי משרד התרבות גנז את המכרז - ויוצא כעת במכרז חדש. הסיבה לכך הינה כנראה פגמים טכניים ומשפטיים שנפלו במכרז הקודם.

המכרז מיועד לגוף שידור, חברת הפקה או ספק תרבות, תקופת ההתקשרות הינה לחודשיים, והתקציב בסך כ-4 מיליון שקל אמור להתחלק בין שלושה גופים - הראשון בהיקף 1.2 מיליון שקל לחודש ישדר למגזר הכללי, השני בהיקף של 500 אלף שקל לחודש יוקצה לגוף המשדר לציבור הערבי והשלישי בהיקף של 300 אלף שקל לחודש יוקצה לגוף המשדר למגזר החרדי.

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "המשרד התקשר עם חברת פני פרימיום כבר בשנת 2016 לאחר זכייתה במכרז פומבי 'תרבות בפריפריה' לקבלת שירותי ניהול והפעלה של פרויקט לקידום והפצה של תרבות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל.

"על רקע משבר הקורונה שפגע בפעילות השוטפת של אזרחי המדינה בכלל ובעולם התרבות המקצועי בפרט, משרד התרבות והספורט מצא לנכון לתת מענה לעולם התרבות באמצעות הכלים העומדים לרשותו.

הלכה למעשה, המשרד ביקש לסבסד סדרות בפורמט דיגיטלי במסגרת המכרז פמי פרימיום, שעולה בקנה אחד עם מטרות המכרז לעידוד והפצת תרבות לפריפריה".

עוד נמסר כי "קול קורא 'משדרים תרבות' פורסם על-ידי חברת פמי פרימיום כחלק משירותיו עם המשרד. למכרז ניגשו ונבדקו כ-16 הצעות רלוונטיות.

"משנתקבלו ערעורים, המשרד בחן את הדברים וקבע כי במכלול הנסיבות ישנם טעמים שבגינן הוחלט לבטל את ההליך. לאחר הבדיקה וביטול המכרז ניתן לפרי פרימיום לאפשר יציאה מחדש להליך תחרותי הוגן בצורה תקינה ומיטבית להפעלת הפרויקט כנדרש".