הנשיא ריבלין: "אין לנו ברירה, נועדנו להוביל ולנווט יחד את הספינה שנקראת מדינת ישראל"

"לאחר שנסיים לחסן את האוכלוסייה שלנו מפני הנגיף, נידרש לטפל בחוסנה של כלכלת ישראל ושל החברה בישראל", את הדברים אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין בפתח כנס התעשיינים "מגפה כלכלית כחול לבן" של גלובס

נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם בפתח כנס התעשיינים "מגפה כלכלית כחול לבן" של גלובס ואמר את הדברים הבאים: "ההתקדמות המהירה של מבצע ההתחסנות מסמנת את סופו המתקרב של המשבר הבריאותי הקשה שכבר גבה מאתנו חיים יקרים. אלא שלאחר שנסיים לחסן את האוכלוסייה שלנו מפני הנגיף, נידרש לטפל בחוסנה של כלכלת ישראל ושל החברה בישראל.

"הרי אם יש דבר שלמדנו מההתמודדות עם הנגיף הזה שעובר מאדם לאדם, בלי להבחין בין יהודים לערבים, בין חילוניים, חרדים ודתיים, בין ימין לשמאל, זה כמה שאנחנו תלויים זה בזה. כמה שאין לנו ברירה, כמה שנועדנו בעצם לחיות יחד על הארץ הזאת, להוביל ולנווט יחד את הספינה שנקראת מדינת ישראל.

"נועדנו לצלוח את הימים הסוערים יחד מתוך שותפות אמיתית, וליהנות מפירות העמל ומהישגי השנים היפות. לקח הערבות ההדדית הזה הוא המצפן, המצפן שצריך להוביל אותנו בבואנו לשקם את כלכלת ישראל.

"עלינו לזכור שמאחורי כל עסק קטן, כחול-לבן שסוגר את שעריו, ישנו חלום גדול שנגוז כלא היה, ומשבר תקציבי אמיתי וקשה, שאליו נקלעה המשפחה הישראלית. עלינו לזכור שכל מקום עבודה כחול-לבן שמתמסמס אל תוך חל"ת מתמשך פירושו ישראלי שאיבד את מקור פרנסתו ואת המוטיבציה לצאת מהבית בכל בוקר.

"כשנזכור את האנשים שמאחורי המספרים נבין, נבין למה חשוב כל כך במיוחד בעת הזאת לעודד תעשייה, ייצור כחול-לבן, בצל המשבר הפוליטי החריף שבו אנחנו מצויים, ובהיעדר מדיניות ממשלתית ברורה, ההתארגנות כמו זו שלכם הופכת חשובה ביותר, ויקרת מציאות.

"האחריות שאתם לוקחים על החברה הישראלית בשעת המשבר הזו מעידה על הפוטנציאל העצום שגלום ברתימת המגזר העסקי למטרותינו הלאומיות, כחברה וכמדינה. מלאכה רבה עוד לפנינו והשעה דוחקת. אז עלו והצליחו במאמציכם יקירי ומכובדי, וכמובן ברוכים תהיו".

גילוי מלא: הכנס נערך בחסות ובשיתוף התאחדות התעשיינים