תחרות ליד2? אתר חדש מציע פלטפורמה מתקדמת למכירת נכסים

לפי יזמי האתר Get Key, ניתן יהיה לפרסם בו נכסים תוך העלאת צילומי תלת-ממד • באתר גם מנסים להוזיל עלויות תיווך, זאת תוך התחייבות למחיר פיקס של למתווך שיפעל עבור בעלי נכסים באמצעות האתר

מתוך אתר Get Key
מתוך אתר Get Key

תחרות ליד2 ומדלן? אתר חדש בשם "Get Key", שכולל פלטפורמה למכירת דירות ונכסים, הושק השבוע, תוך שהוא משלב בין עולם האינטרנט לבין עולם התיווך.

האתר מציע למכור נכסים, כשאחד היתרונות בשימוש בו, כך לדברי היזמים, הוא האופן שבו הם מוצגים - בצילומי תלת-ממד. מעבר לכך, לבעלי הנכסים תינתן האופציה להיעזר במתווכים מקצועיים, שיקדמו את מכירת הנכס, בעלויות נמוכות משמעותית מאשר הנהוג כיום בעולם התיווך.

מיזם Get Key מציע למחפשי דירות ונכסים מניבים (משרדים וחנויות) אפשרות לסייר וירטואלית בנכסים, לצורך סינון ראשוני יעיל ומהיר של הנכסים. זאת באמצעות צילום תלת-ממד על-ידי צוות מיוחד שיבקר בנכס. יש בכך יתרון גדול על פני מודעות הפרסום בלוחות האינטרנט או באתרי התיווך, שבהם מוצגות תמונות פשוטות של הנכסים, שלא פעם גם מעוותות את המציאות, בניסיון להציג את הנכסים כגדולים, יפים ואטרקטיביים.

מתוך אתר Get Key
 מתוך אתר Get Key

התשלום על השימוש בשירות של Get Key יחול אך ורק על מוכרי הנכסים. בעבור השימוש באתר וצילום התלת ממדי ישלם בעל הנכס המתפרסם 599-799 שקל, ואם נחתמת עסקת מכר, התשלום עליה הוא קבוע ועומד על 5,000-6,000 שקל, תלוי בגודל הנכס. היעזרות במתווך לצורך מכירת הנכס תעלה עוד 2,000-3,000 שקל לבעלי הנכס.

"המטרה היא לספק שקיפות מלאה על הנכס, וזאת בניגוד למצב כיום", מסביר טל מלנבוים, אחד משלושת היזמים של הפלטפורמה. מלנבוים הוא יזם הייטק בעל חברת הסטארט-אפ הישראלית zoe01, המפתחת ומייצרת דמויות וירטואליות; שותפיו למיזם הם ורד ישראל, לשעבר זכיינית רשת קלר וויליאמס בחיפה, המנהלת את משרד "נטו נדל"ן"; ורם האס, יוצא כוחות הביטחון. לדברי השלושה הם השקיעו במיזם שלושה מיליון שקל.

המיזם כאמור מבקש להתחרות בשני עולמות: האחד - עולם פרסום הנכסים באמצעות לוחות אינטרנטיים, שמובל כיום על-ידי אתר יד2, ועולם התיווך. היזמים רואים לנגד עיניהם בעיקר את נושא התיווך ועמלת התיווך ככזה שידרבן לקוחות לעשות שימוש בפלטפורמה שלהם, הן מצד המוכרים והן מצד הרוכשים. זאת כיוון שכיום עמלת תיווך מגיעה ל-1-2% ממחיר העסקה, כשבסך-הכול מתווך עשוי להרוויח משני הצדדים לעסקה עשרות אלפי שקלים.

ישראל אומרת כי אין אדם שקנה, מכר או שכר נכס באמצעות מתווך שלא שאל את עצמו על מה הוא משלם כל-כך הרבה, והאמת שבצדק - אם ניקח בחשבון שקניית או מכירת דירה היא אחת ההחלטות המכריעות ביותר שאנחנו מבצעים בחיים, התשלום למתווך, שעומד רשמית על 2% במכירה/קנייה לכל צד, הוא משמעותי ביותר ומגיע בתקופה בה כל הוצאה מחושבת".