המגעים הופסקו: אקסלנס ורוסאריו קפיטל כבר לא בדרך למיזוג

כחודש לאחר שנודע כי בית ההשקעות של קבוצת הביטוח הפניקס במגעים לרכישת חברת החיתום של ראובן אבלגון, מתברר כי הצדדים לא הגיעו להסכמות והם נפרדו

ראובן אבלגון /   צילום: גיא גלעד
ראובן אבלגון / צילום: גיא גלעד

כחודש לאחר שהתגלה דבר קיום מגעים למיזוג רוסאריו קפיטל לבית ההשקעות אקסלנס, כפעילות החיתום של בית ההשקעות של קבוצת הפניקס, מתברר כי המגעים הופסקו. זאת, ככל הידוע, משום שהצדדים לא הגיעו להסכמות בדבר התנאים לקיום העסקה, כששני הצדדים לא ראו לנכון להמשיך ולהביא לקיומה.

בסוף ינואר השנה נודע כי הצדדים מקיימים מגעים ראשוניים, עדיין ללא הבנות למתווה עסקה כלשהו. עתה מתברר כי לאחר מגעים אלה החליטו הצדדים, כל אחד לעצמו, כי לפי שעה אין צידוק בהמשך המגעים. מאקסלנס, שבניהול חנה הולנדר, נמסר בתגובה כי "התקיימו מגעים בעבר, אשר הופסקו". מטעם רוסאריו קפיטל לא התקבלה תגובה. ככל הידוע בשלב זה העסקה אינה עומדת על הפרק.

רוסאריו קפיטל שהוקמה ב-2003 על ידי ראובן אבלגון מנוהלת על ידי ליאור פייס, כששני האישים הללו הם הרוח החיה העיקרית מאחורי רוסאריו. בחיתום יש חשיבות רבה לזהות האנשים שמנהלים את הפעילות, כשלחברות הפועלות בתחום זה אין תיק או יכולות ייחודיים, מעבר לפרסונות שמובילות אותן.

אבלגון הוא בעל השליטה ברוסאריו קפיטל, עם כ-50% מהמניות של החברה, כשלבנק מזרחי טפחות החזקות בהיקף של כ-20%, כאשר יתר המניות בחברת החיתום ובנקאות ההשקעות נמצאות בידי מנהלים ואישים אחרים.

רוסאריו היא פועלת בתחום הבנקאות להשקעות והיא מספקת שירותי חיתום וליווי הנפקות, ייעוץ למיזוגים ורכישות והפצה של מוצרים פיננסיים. מנכ"ל רוסאריו חיתום הינו נדב רבן. אגב, סגן יו"ר רוסאריו הוא עוזי דנינו, שבעבר היה מנכ"ל אקסלנס.

אקסלנס הינו בית ההשקעות של קבוצת הביטוח הפניקס, והוא פעיל בשלל תחומים ובראשם ניהול קרנות נאמנות - דרך חברת קסם שנכון לסוף פברואר השנה מחזיקה בנתח של 14.1% משוק קרנות הנאמנות, שבו היא השנייה בגודלה בשוק - חבר הבורסה והברוקראז' וניהול תיקי השקעה. אקסלנס נוסד ב-1992. מדובר באחד מבתי ההשקעות הגדולים במשק, כשבדומה לבתי השקעות של קבוצות ביטוח אחרות הוא לא מנהל פעילות חיסכון לטווח ארוך.