הסטארט-אפ Curv במו"מ למכירה במעל 200 מיליון דולר לפייפאל

החברה פיתחה פלטפורמה לניהול מטבעות קריפטו בענן, שנועדה לאפשר נזילות של הנכסים תוך שמירה על אבטחתם • Curv הוקמה ע"י היזמים איתי מלינגר ודן ידלין במסגרת Team8

מייסדי חברת CURV איתי מלינגר (מימין) ודן ידלין / צילום: נתנאל טוביאס
מייסדי חברת CURV איתי מלינגר (מימין) ודן ידלין / צילום: נתנאל טוביאס

הסטארט-אפ קרב (Curv), הפועל בתחום של ניהול מאובטח של נכסים קריפטוגרפיים בענן, מתקרב לאקזיט במעל 200 מיליון דולר. לפי אתר CoinDesk, אתר המתמחה במטבעות דיגיטליים, שהסתמך על מספר מקורות, הרוכשת היא פייפאל, שנכנסה לתחום מטבעות הקריפטו בשנה שעברה.

קרב הוקמה ב-2018 על ידי היזמים איתי מלינגר (מנכ"ל) ודן ידלין (סמנכ"ל טכנולוגיות) במסגרת קבוצת הקמת החברות של טים8 (Team8). נדב צפריר, ממייסדי טים8, מכהן כיו"ר החברה. עד היום החברה גייסה 29.5 מיליון דולר, כאשר את סבב הגיוס האחרון בשנה שעברה הובילה Coinbase ונצ'רס, המתמחה בהשקעות בתחום הקריפטוגרפיה.

החברה פיתחה פלטפורמה לניהול מטבעות קריפטו בענן, שנועדה לאפשר נזילות של הנכסים תוך שמירה על אבטחתם והגנתם ממתקפות סייבר. קרב פיתחה בעצם חלופה לאבטחת הנכסים הקריפטוגרפים שעושה שימוש שיטת הצפנה שנקראת MPC ומשמעותה חישוב מרובה משתתפים.

באמצעות שיטה זו, החברה מסוגלת לפצל את המידע המוצפן ולשמור את חלקו אצלה ואת חלקו אצל הלקוחות, ולהשתמש בו במקביל כדי לאשר עסקאות. פיצול המידע מאפשר לחברה להימנע מהפיכתה למטרה לתוקפים, משום שהמידע שהיא מאחסנת אצלה חסר משמעות ללא המידע שנמצא אצל הלקוחות - וההפך.

בספטמבר האחרון הודיעה קרב על שיתוף-פעולה מסחרי שעליו חתמה עם חברת HAYVN מאבו דאבי, שמספקת פלטפורמה מקוונת למסחר במטבעות דיגיטליים. נכון לשנה שעברה החברה העסיקה 32 עובדים בתל אביב וניו יורק.

אם תושלם העסקה, זה יכול להיות האקזיט הגדול ביותר של קבוצת טים8 מאז הקמתה ב-2014. עד היום נמכרו שתי חברות שהוקמו בתוך טים8 - הראשונה היא סינגיה שנמכרה לטמאסק מסינגפור ב-2018 בסכום מוערך של רבע מיליארד דולר והשנייה היא פורטשיפט שנמכרה אשתקד לסיסקו בסכום שהוערך ב-100 מיליון דולר.