השתחררה ממגבלת שכר הבכירים בפיננסים: ישראכרט מעדכנת את מדיניות התגמול

חברת כרטיסי האשראי הגדולה בשוק יוצרת מנגנון למענקים הוניים קבועים של מניות החברה ליו"רית ולמנכ"ל • זאת לצד מענק תלוי תוצאות שיכול להגיע עד לרף של תשע משכורות, למנכ"ל ולבכירים בחברה

תמר יסעור / צילום: רמי זרנגר
תמר יסעור / צילום: רמי זרנגר

זמן קצר לאחר חידוש דירקטוריון חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, ומינויה של תמר יסעור ליו"ר החברה, משנה החברה את מדיניות התגמול שלה. החברה לראשונה קובעת מדיניות תגמול שלא תחת מגבלת חוק שכר הבכירים בסקטור הפיננסים, שהושתה עליה בעבר בשל היותה חלק מקבוצת בנק הפועלים. זאת, פחות מחצי שנה מאז שינוייה הקודם של מדיניות התגמול תוך "מתן דגש לתגמול מבוסס ביצועים". נציין כי מעולם החברה לא הייתה כפופה לחוק שכר בכירים בסקטור הפיננסים אך המגבלות של החוק הושתו עליה בשל כך שבנק הפועלים כפוף לחוק.

חברת כרטיסי האשראי הגדולה במשק, אשר הפכה לעצמאית ונפקדת מבנק הפועלים במהלך 2019, פרסמה זימון לאסיפה כללית שבו מדובר על מתן "תגמול הוני שנתי קבוע" לנושאי המשרה, לרבות היו"רית יסעור, המנכ"ל רון וקסלר וחברי הדירקטוריון. במסגרת זו קובעת החברה כי המענק ההוני דרך מניות שיינתנו בכפוף לעמידה ביעדים לדירקטורים וליו"רית יהיה עד רבע מהתגמול הקבוע, וזאת במטרה לחזק את הקשר בין תגמול הבכירים לביצועי החברה ומנייתה. ההחלטות האמורות התקבלו בחלקן ברוב קולות, עם הימנעות של אחד מהדירקטורים.

כמו כן, החברה פרסמה כי התגמול המבוקש ליו"רית יסעור, שהצטרפה לדירקטוריון החברה בתחילת דצמבר האחרון, ושהחלה לכהן כיו"רית החברה באמצע אותו חודש, יורכב ממשכורת של 130 אלף שקל לחודש עבור 75% משרה, כך שהיא צפויה לקבל תגמולים בעלות כוללת של כ-2.53 מיליון שקל, המשקפים עלות מקסימלית של כ-3.38 מיליון שקל במונחי 100%. עוד נכתב בזימון לאסיפה הכללית של החברה כי ליסעור "יתווסף רכיב של תגמול הוני שנתי קבוע בשווי כספי קבוע של 22% מסך התגמול הקבוע לשנה - כ-557 אלף שקל לשנה". נציין כי התגמול ההוני הקבוע של יסעור יהיה חסום למימוש לתקופה של 3 שנים לאחר השנה בגינה הוא מוענק. ליסעור תקופת הודעה מוקדמת של 90 יום. נציין כי השכר החודשי של יסעור נמוך משל קודמה אך היא זכאית למענק קבוע שהוא לא קיבל.

מענק תלוי ביצועים למנכ"ל

בנוסף, החברה הודיעה על עדכון תנאי ההעסקה של המנכ"ל וקסלר, שבימים אלה נגמר החוזה הקודם שלו - לשלוש שנים, ושיהיה זכאי למשכורת של 132.7 אלף שקל לחודש, בדומה לשכרו הנוכחי וב-100% משרה, כשהוא יהיה זכאי לתגמול הוני קבוע של מניות בשווי של עד 25% מהתגמול הקבוע שלו, ובגובה עד 862 אלף שקל לשנה. בנוסף הוא יהיה זכאי למענק תלוי ביצועים בגובה של עד תשע משכורות לשנה, לכל היותר. בשורה התחתונה העלות השנתית של התגמול של וקסלר צפויה לעמוד על עד 3.95 מיליון שקל לשנה. מדובר בהגדלת סך התמורה הכוללת שוקסלר עשוי לקבל ביחס לשכר הקודם, בעיקר דרך התגמול המשתנה ותלוי התוצאות.

לוקסלר יש תקופת הודעה מוקדמת של שישה חודשים כשהוא חתום על אי תחרות לתקופה של שישה חודשים ממועד סיום כהונתו בפועל. החוזה של וקסלר לא תחום בזמן.

נציין כי ב-2019 קיבל וקסלר תגמולים בעלות כוללת של כמעט 4.1 מיליון שקל בעוד שהיו"ר הקודם, אייל דשא קיבל תגמולים בעלות שעמדה באותה שנה על 2.13 מיליון שקל - גם כן עבור 75% משרה.

אגב, המדיניות תגמול החדשה של החברה קובעת בין היתר "תוספת מענק הסתגלות לנושאי משרה בהיקף של עד שש משכורות חודשיות של נושא המשרה, כפוף לנהלי החברה".

ישראכרט נסחרת כיום לפי שווי חברה של כ-2.3 מיליארד שקל, כאשר האסיפה הכללית של בעלי מניות החברה בנושא זה תתקיים ב-7 באפריל.

הטבה בארנק הדיגיטלי

בימים אלה החברה נמצאת בעיצומו של מרוץ אחר יצירת פעילות תשלומים דרך מכשירי הסלולרי באמצעות ארנקים דיגיטליים אפקטיביים, בדומה למתחרותיה הישירות והמתחרים מהמערכת הבנקאית, שיוצאים עם ארנקים דיגיטליים (חלקם "פתוחים" וחלקם לא). זאת בצל הציפיות לכניסתה של ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית לישראל בתחום התשלומים, עם הארנק הדיגיטלי שלה - "אפל-פיי".

במסגרת זו ישראכרט יצאה לדרך עם ארנק דיגיטלי משלה, "אניפיי". השבוע החברה השיקה במסגרת זו מהלך פרסומי ובכללו "הטבת קאש" שבמסגרתו מי שישתמש באינפיי יכול לקבל עד 10% החזר מסך הקניה.