לאחר שנסקה לשווי של 10 מיליארד דולר: פייבר יוצאת להנפקה של 700 מיליון דולר

מסימני הבועה? מניית החברה שפיתחה זירת מסחר מקוונת לעובדי פרילנס זינקה ב-1,230% מאז ההנפקה ב-2019

מסימני הבועה הטכנולוגית? חברת פייבר הישראלית מנצלת את הזינוק החד במנייתה ויוצאת לגיוס ענק של 700 מיליון דולר בהנפקת מניות, שאותו יובילו שלושה מבנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט: ג'יי.פי מורגן, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי. אמש הכריזה החברה על הגיוס, וגם הודיעה כי תעניק לחתמים אופציה להגדיל את היקף ההנפקה בעד 15% במקרה של ביקוש יתר מצד המשקיעים.

כך, שסך ההנפקה עשוי אף לגדול ל-805 מיליון דולר. מדובר בהנפקה השלישית שמבצעת פייבר בשנה האחרונה, לאחר שגייסה 460 מיליון דור בהנפקת אג"ח להמרה במהלך אוקטובר 2020, ועוד קודם לכן גייסה 120 מיליון דולר בהנפקת מניות בחודש מאי 2020.

פייבר פיתחה זירת מסחר מקוונת שמאפשרת לעובדי פרילנס להציע את שירותיהם. בחודש יוני 2019 גייסה החברה 110 מיליון דולר בהנפקה ראשונה של מניות לציבור לפי שווי של 650 מיליון דולר.

הגיוס בוצע אז לפי מחיר של 21 דולר למניה, אולם למחרת זינקה מניית פייבר ב-90% ביום המסחר הראשון שלה בבורסת ניו יורק. התפרצות נגיף הקורונה בעולם הובילה את המניה חזרה למחיר ההנפקה בעת קריסת הבורסות בארה"ב ובעולם בחודש מרץ, אולם התבהרות העננים וההשפעה החיובית שיצר המשבר על תוצאות החברה, הזניקו מאז את המניה.

אתמול נסחרה מניית פייבר במחיר של 279 דולר, המשקף תשואה של 714% בשנה האחרונה ותשואה של כ-1,230% מאז ההנפקה ורמות השפל של מרץ 2020. המחיר הנוכחי משקף לפייבר שווי של 10 מיליארד דולר, וזאת עוד לפני השלמת ההנפקה החדשה.

"לשנות את הדרך של עבודה יחד"

פייבר, שהוקמה בידי מיכה קאופמן המכהן כמנכ"ל ושי וינינגר, מעידה על עצמה כמי ש"שמה לעצמה למטרה לשנות את הדרך שבה העולם עובד יחד". מאחר שהדרך שבה העולם עובד השתנתה לא מעט בחודשים האחרונים בעקבות פרוץ מגפת הקורונה, הרי שתהליכים שהחלו עוד קודם הואצו, ופייבר נהנית מהמגמות.

הסגרים שהוטלו ברבות ממדינות העולם, חייבו את המגזר העסקי ואת המגזר הציבורי לביצוע מהיר של שינויים בתהליכי העבודה ובנהלים השונים. מרבית מקומות העבודה עברו לעבודה כמעט מלאה מהבית, ויצרו ביקוש מהיר לשירותים מקוונים נוספים ברשת. העובדה שהפתרון שפייבר מציעה משתלב היטב עם עבודה מרחוק ומעבר לדיגיטל, אפשרה לחברה לעבור לרווח נקי זמן רב לפני הציפיות המוקדמות, תוך הצגת גידול נאה בהכנסות.

פייבר רשמה צמיחה חדה של 77% בהכנסות בשנת 2020 לסך של 190 מיליון דולר. בנוסף הציגה החברה ב-2020 גם EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) מתואם של 9 מיליון דולר, תזרים מזומנים חיובי של 17 מיליון דולר מפעילות שוטפת, וכן רווח נקי מתואם (לפני פחת, הפחתות והוצאות חשבונאיות על מניות ואופציות) של 10.4 מיליון דולר.

מגמה זו צפויה להערכת הנהלת פייבר להימשך גם ב-2021 עם צמיחה של 46% עד 50% בהכנסות להיקף של 277-284 מיליון דולר. נכון לסוף דצמבר 2020 הציגה החברה במאזנה נכסים שוטפים בשווי של 591 מיליון דולר, מתוכם 487 מיליון דולר במזומנים, ניירות ערך סחירים ופיקדונות בנקאיים. לאחר ההנפקה יצמח סכום זה ליותר מ-1 מיליארד דולר - סכום עתק שיאפשר לחברה השקעות ארוכת-טווח וחליפת מיגון כנגד סערות עתידיות אפשריות בשוקי ההון.