WallStreetBets | פיצ'ר

"חיים רק פעם אחת": ספקית משכנתאות מקוונת - היעד החדש של גולשי רדיט

מניית רוקט קומפאניס זינקה ב-71% לשווי של 83 מיליארד דולר • כמעט 40% ממניותיה החופשיות נמכרו בחסר (שורט) בטרם החלה ההסתערות

קהילת Wallstreetbets ברדיט / צילום: Shutterstock, Marcus Krauss
קהילת Wallstreetbets ברדיט / צילום: Shutterstock, Marcus Krauss

האם גולשי הרשת החברתית רדיט ומשתמשי אפליקציית המסחר רובין הוד מצאו מטרה חדשה? מניית רוקט קומפאניס (Rocket Companies) זינקה ביום ג' בשיעור חד של 71% למחיר שיא של 41.6 דולר, המשקף לחברה שווי של 83 מיליארד דולר.

רוקט קומפאניס היא ספקית משכנתאות מקוונת שהונפקה בבורסת ניו יורק באוגוסט 2020 במחיר של 18 דולר למניה. ביום ג' ריכזה החברה מחזור עצום של 372 מיליון מניות, פי 3.2 מהון המניות של החברה.

מעבר לכך, המחזור היומי הממוצע במניית רוקט קומפאניס בשלושת החודשים האחרונים הסתכם ב-12 מיליון מניות בלבד, כך שמדובר על הסתערות מטורפת על המניה. להתנפלות זו לא קדמה כל חדשה מסעירה בנוגע לפעילות החברה, כך שהסיבה לה נעוצה כנראה ביתרות השורט (מכירה בחסר) הגדולות שנרשמו באחרונה במניה. 

 
  

בטופ של הימורי הנגד מצד קרנות הגידור

פעילות המכירה בחסר מצד חלק מקרנות הגידור בארה"ב הפכה בחודשים האחרונים למטרה עבור המשקיעים הפרטיים הקטנים. אלו מייצרים באזז תקשורתי עצום לטובת המניה ונגד קרנות הגידור ברשתות החברתיות כדוגמת רדיט, ומביאים בכך ללחץ קונים שמקפיץ את מחיר המניה.

עליית מחיר פתאומית זו יוצרת הפסד למוכרים בחסר (השורטיסטים), ואלו נדרשים לסגור במהירות את פוזיציית ההשקעה שלהם, במטרה לצמצם את הפסדם. סגירת הפוזיציה מגדילה את הביקוש למניה ומעלה עוד יותר את מחירה.

על-פי נתונים של חברת FactSet שפרסם אתר CNBC, כמעט 40% ממניותיה החופשיות של רוקט נמכרו בחסר בטרם החלה ההסתערות, והחברה נמצאה בחלק העליון של רשימת החברות האמריקאיות מבחינת היקף ההימור כנגדן מצד קרנות הגידור. מצב זה הפך את רוקט למטרה קלאסית לגולשי פורום WallStreetBets (או WSB) של רדיט, שמלהיבים איש את רעהו באמצעות "ממים" ברשת.

ג'ים קריימר אוהב את החברה

בתגובה לזינוק במניה, כתב האנליסט דונלד פאנדטי מבנק וולס פארגו כי "אנו מאמינים שהמסחר משקף פעילות קמעונאית/רדיט כמו שראינו באחרונה במניות אחרות". הוא הדגיש כי כבר הביע בעבר את השקפתו החיובית יותר לגבי החברה, אולם לא באופן כזה שיתמוך במהלך שביצעה המניה.

"אנו מצפים שהמניה תחזור למחירה הנורמלי ותיסחר שוב על בסיס היסודות הכלכליים של החברה, אולם העיתוי לכך אינו בטוח", הוסיף פאנדטי. מניית רוקט אכן הוזכרה בשלישי בחלק מהפוסטים שפורסמו ב-WSB.

אחד הגולשים למשל כתב פוסט בנוסח "אני אוהב את המניה והשקעתי בהן את כל הוני בסך של 1.7 מיליון דולר. קדימה לזוז, חיים רק פעם אחת". הפוסט, למותר לציין, זכה ל-1,700 תגובות.

בנוסף לכך, פרשן ערוץ CNBC, ג'ים קריימר, דיבר גם הוא על הנושא וציין כי שיעור המכירה בחסר של המניה עומד על 38%, וכאשר אנשים רואים מצב כזה הם חושבים שיוכלו 'לנפץ' את המוכרים בחסר. קריימר גם הגדיר את עצמו כמעריץ גדול של יו"ר ומנכ"ל רוקט, והוסיף כי הוא אוהב את היסודות העסקיים של החברה.