הטלגרף הבריטי ממליץ על ישראל המחוסנת כיעד לנופש בקיץ הקרוב

מדינות נוספות שמוזכרות בכתבה הן יוון, איסלנד, איי סיישל והאיים הקריביים • וגם: התפקיד החדש של אבי ניסנקורן • אירועים ומינויים

הדיילי טלגרף הבריטי ממליץ על "ישראל המחוסנת" כיעד לקיץ הקרוב / צילום: לפ"מ
הדיילי טלגרף הבריטי ממליץ על "ישראל המחוסנת" כיעד לקיץ הקרוב / צילום: לפ"מ

מי נמצאות ברשימת שבע המדינות שיהוו מפלט לחופשת הקיץ עבור הבריטים כפי שמפרסם הדיילי טלגרף? גם בממלכה הבריטית השאיפה לחופשת קיץ מתכסה בענן אי הוודאות. הכתב גרג דיקנסון תוהה "אם נוכל לנפוש מעבר לים בקיץ, ואם כן אז היכן". בשלב זה, המצב, כך בכתבה, הוא שאזרחים בריטים לא יכולים לצאת מהממלכה לצרכים שאינן מוגדרים כחיוניים.

עם הפנים לקיץ ולתרחיש אפשרי שב-21 ביוני יוכלו הבריטים לנפוש, מונה דיקנסון שבעה יעדים אופציונאליים לחופשה ושם מככבת ישראל. הטריגר: שיעור המתחסנים הגבוה. "זו אולי בריחה ים תיכונית שרחוקה יותר מיעדים אחרים ופחות מחוברת ליעדים אחרים - אבל ישראל היא מתמודדת חזקה כיעד למילוט בקיץ. ישראל מובילה את טבלת המתחסנים כשיותר ממחצית מהאוכלוסייה שלה התחסנה, יותר משאר מדינות העולם", הוא כותב.

עוד מזכירים בכתבה את הסכם התיירות שנחתם בין יוון לבין ישראל שהוגדר כ"הסכם בועה" ש"אליו שואפת גם קפריסין להצטרף, כך שהנוסעים בין המדינות הללו יהיו פטורים מחובת בידוד". גם קמפיין משרד התיירות הישראלי שהושק לאחרונה באירופה מוזכר שם, עם כותרתו "מחזירים את התיירות לישראל", ועם הפרזנטורית שיר אלמליח "הם מצפים לפתוח את הגבולות הבינלאומיים באמצע שנת 2021".

בין החזון והאופטימיות הזו עוד פעורה תהום. מתווה תיירות נכנסת כבר נוסח אמנם אבל הוא לא כולל תאריך יעד ולא ברור האם הבריטים יוכלו לנפוש בארץ בהתאם לקצב ההתחסנות בממלכה. כך או כך, נקווה שגם בישראל תובן החשיבות של התיירות הנכנסת כמשאב כלכלי ותדמיתי.

מדינות נוספות שמוזכרות בכתבה שמעודדת אופטימיות בריטית, הן: יוון "שהייתה מהראשונות שפתחו שעריהן לתיירות בקיץ 2020, איסלנד "שמתמודדת טוב יותר ממרבית מדינות העולם עם הנגיף", איי סיישל "שרוצה להחיות את התיירות שלה באמצעות תיירים מחוסנים", האיים הקריביים "הפינה העולמית האמינה ביותר בימים אלה כיעד לחופשה עבור הבריטים כאשר עוד לפני המגבלות שהטילה ממשלת בריטניה, שמונה איים פתחו שעריהם".

יעד נוסף הוא האי האיטלקי סרדיניה שגם שם נשמרו שיעורי תחלואה נמוכים יחד עם פתיחה מחודשים של מסעדות ובתי קפה, ואת הרשימה חותמים האיים הבלאריים בספרד "שצמאים לתיירות עם פתיחת הכלכלה".

רשת פודקאסטים חדשה

חברת ADIO המייצגת את Spotify בישראל, וחברת ארומה מיוזיק, העוסקת בניהול אישי קידום אמנים, הפקה והופעות מוזיקה, משיקות בימים אלה את אודיותר - רשת פודקאסטים העוסקת בעולמות האנטרטיימנט. המודל הכלכלי של הרשת מבוסס כל פרסום תציע תכנים בנושאי בידור, תרבות, חברה, קומדיה, סיפורי פשע אמיתי, מוזיקה, מסעות וטיולים, עיצוב ופנאי. התכנים יוגשו על ידי טאלנטים ומשפיעני רשת מובילים ורלוונטים שהצטרפו לאודיותר כשותפים עסקיים, ביניהם מושיק גלמין, טום אביב, דורין אטיאס ועינת ארליך ועוד.

מצנח הזהב

אופיר קדוש ימונה למנכ"ל מתף, חברת המיחשוב של קבוצת הבינלאומי. בתפקידו האחרון כיהן קדוש כראש אגף (סמנכ"ל) מערכות מידע במכבי שירותי בריאות, ולפני כן עבד ב-KLA-Tencor, וכמנהל מחלקת פיתוח ופרויקטים בויזה כאל. קדוש יחליף את רון גריסרו שמונה לחבר הנהלה בבינלאומי, סמנכ"ל, וראש החטיבה הבנקאית.

-----

אמיר יער מונה למנכ''ל איבולושיין מים בע"מ, מקבוצת איבולושיין נטוורקס, ויוביל את פעילות הטמעת הבינה המלאכותית של הקבוצה לטובת התייעלות אנרגטית לתאגידי ותשתיות מים של מדינות בארץ ובעולם.

-----

מתברר שיש חיים אחרי הממשלה. זה הג'וב החדש של אבי ניסנקורן, לשעבר ח"כ מטעם כחול לבן ויו"ר ההסתדרות: עמית בכיר אורח במכון הישראלי לדמוקרטיה. בהודעת המכון נמסר כי "במסגרת תפקידו במכון יקדם ניסנקורן יוזמות להתאמת שוק העבודה לעידן שאחרי משבר הקורונה, לשיפור דרכי עבודת הממשלה ויתגבר את מאמצי המכון לחיזוק מוסדות הדמוקרטיה ושלטון החוק". 

שירית אביטן-כהן

אזור התעשייה (1)

מה השתנה בלוגו אפליקציית אמזון?

רגישות רבה מתבקשת כשמשיקים לוגו חדש, ואת זה הבינה בימים אליה פלטפורמת המסחר המקוון אמזון. הדבר נכון בעיקר בעידן הרשתות החברתיות שבו מהירות התגובה גבוהה במיוחד. הוושינגטון פוסט מדווח כי אמזון השיקה באחרונה עדכון לאפליקציה, וולצידו ריעננה את הלוגו שעיטר אותה יותר מחמש שנים.

את עגלת הקניות החליף בחיוך על חבילה, באמצעות החץ המוכר של אמזון. אלא שמשהו בחיוך הזה, או ליתר דיוק, בשילוב שלו עם הסלוטייפ שבראש אותה חבילה, הציק לכמה וכמה צייצני טוויטר שטענו כי הוא מזכיר להם את שפמו של אדולף היטלר. באמזון מצאו פתרון זריז לביקורת, מיהרו שיגרו לוגו חדש עם שינוי קטן - כשהפעם הפינה של הסלוטייפ מקופלת. כעת, לא ניתן לחשוב שמדובר בשפם.

קרייג אנדרוז, דובר אמזון הסביר את העדכון הנוסף מבלי להתייחס לטענות שלכאורה הובילו אליו, ואמר כי הלוגו מבקש לעורר "ציפייה, ריגוש והנאה" מתחילת מסע הקניות בטלפון, כפי שקורה כשהחבילון מגיעות לפתח הבית. באופן צפוי למדי, זכה גם הלוגו החדש לתגובות, ציוצים והשוואות, אולם הפעם הם היו משעשעים יותר. 

אזור התעשייה (2)

תיאטרון בארון

בזמן שעולם התרבות נפגע קשות כתוצאה ממשבר הקורונה, תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר פתח באפיק מקורי להפצת תוצרתו. ב-8 במרץ ישיק התיאטרון את מה שהוא מגדיר מכנה כ"החנות המקוונת הראשונה בתיאטרון הישראלי". התיאטרון בחר להרחיב את פעילותו לאפיקים נוספים, ופותח חנות מקוונת שבה יימכרו פריטים שונים, דוגמת אקססוריז ממותגים לצד פריטים לאספנים מהצגות התיאטרון.

כך למשל, בקולקציה ניתן יהיה למצוא שמלות שנלבשו בהצגות נינט טייב במחזמר "אביב מתעורר", מגי אזרזר בהצגה "אנשים, מקומות ודברים", אגם רודברג במחזה  "לילה אחד, מרקוביץ'", נטע גרטי בקלאסיקה "ביבר הזכוכית", נעמי לבוב בקלאסיקה הישראלית "שבעה", מרים זוהר בקומדיה "ריקוד בשישה שיעורים", דפנה רכטר בהצגה "חיים פרטיים", ענת מגן-שבו בקומדיה "עובד בשביל שניים" ועוד ועוד. מהתיאטרון נמסר כי פתיחת החנות נעשית כחלק מהפעילויות שהתיאטרון מקיים במהלך השנה לכבוד שנת ה-40 שלו.

חדשות טובות (1)

חברת התוכנה ופיתוח האתרים אלמנטור תקים מרכז בעיר שדרות, שיצטרף ל-220 עובדי החברה במטה שברמת גן. הקמת המרכז תעשה באמצעות קבוצת תשעשרה שבבעלות חנה רדו.

חדשות טובות (2)

חברת ההייטק אינקרדיבילד יצרה ספר ילדים מקוון בשם "כדור הבדולח של סופי", אודות  ילדה שמדי יום רואה את עתידה ובעיקר את הקריירה הטכנולוגית שבה היא תתפתח.