בורסות עולם | סיקור שוטף

פאואל לא הרגיע את השווקים: תשואות האג"ח עלו, המדדים נצבעו אדום

יו"ר הפד התייחס הערב לעליית ציפיות האינפלציה ושוק התעסוקה: המדדים נפלו בחדות, הנפט זינק• מוקדם יותר הערב מדד הפחד זינק ב-18% • פייבר ביטלה את הגיוס שתכננה בהיקף של כ-700 מיליון דולר • ראדא הודיעה על התמחור בהנפקה

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו באדום, לאחר הירידות החדות בעקבות נאומו של פאוול. מדד הדאו ירד ב-1.1%, ה-S&P 500 נפל ב-1.3%, הנאסדק צלל 2.1%. מדד הפחד עלה ב-7%. 

21:10

נמשכות הירידות החדות בוול סטריט: מדד הדאו יורד ב-1.8%, ה-S&P 500 נופל ב-2%, הנאסדק צולל 2.7%. מדד הפחד מזנק ב-18%.

אפל צנחה ב-1.6% וטסלה נפלה ב -5.4%. הנפט זינק ב-4.7%, הזהב ירד בלמעלה מ-1%.

19:50

התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים עולה מעל ל-1.5% על רקע דבריו של יו"ר הפד פאוול כי יש סיבה טובה שהיווצרות המשרות תעלה בחודשים הקרובים. לדבריו, הפתיחה מחדש של הכלכלה עלולה לגרום לאינפלציה אם כי זמנית בלבד. "סביר שנראה את האינפלציה עולה כאשר הכלכלה מתאוששת והמחירים יטפסו מעלה, אנו מצפים לראות זאת כתופעה חד פעמית ולא עליית מחירים של שנה לאחר שנה".

19:00

יו"ר הפד ג'רום פאוול מפזר את החששות מפני עלייה אינפלציונית, ואמר הערב כי האינפלציה נמוכה מתחום היעד, והבעיה העיקרית של הכלכלה האמריקאית היא שוק התעסוקה, כאשר במשק האמריקאי חסרות 10 מיליון משרות. 

לדבריו של פאוול, עליית המחירים (לחצים אינפלציונם) עשוייה להיות חד פעמית בשל התאוששות ממשבר הקורונה, וכי ייקח עוד זמן מה להתקרב למלוא פוטנציאל שוק התעסוקה.

פאוול הוסיף כי הפד ימשיך בתוכנית הרכישות אג"ח וכי ייקח זמן עד שהתוכנית תשתנה. בנוגע לאפשרות להעלאת ריבית, אמר יו"ר הפד כי התנאים הכלכלים רחוקים מאד בכדי להעלות ריבית. "אם נראה, לפי מה שאנו מאמינים כעלייה אינפלציה מנדטורית, אני מצפה שנהיה סובלניים", אמר פאוול.

18:50

וול סטריט עברה לעליות לקראת נאום פאוול. יו"ר הפד עשוי להתייחס הערב להתחממות ציפיות האינפלציה.

18:00

מחיר הנפט מזנק ב-5% ל-64.5 דולר לחבית, וזאת על רקע ההסכמות של חברות ארגון אופ"ק כי לא ישנו את כמות הפקת הנפט.

17:30

המדדים בניו יורק נסחרים בירידות קלות סביב רמת הפתיחה, לעומת הנאסד"ק שמאבד 0.45% - לאחר שמחק אתמול את העליות שנרשמו מתחילת השנה. הראסל 2000 מאבד 1%. 

ראדא  הודיעה על תמחור ההנפקה. החברה מגייסת 51.8 מיליון דולר במחיר 11.5 דולר למניה, המשקף הנחה של 7% על מחיר השוק. היקף ההנפקה עשוי לגדול בעוד 7.8 מיליון דולר אם החתמים יממשו את האופציה לרכישת מניות נוספות. היקף המניות החדשות שהונפקו 9.3% מהון המניות של ראדא אחרי הגיוס.

17:05

אחרי פתיחה ירוקה: המדדים בוול סטריט עברו לירידות - הדאו ג'ונס יחסית יציב עם ירידה של 0.06%, אך ה-S&P 500 יורד ב-0.4%, והנאסד"ק נופל ב-0.4%. 

16:35

וול סטריט נפתחת עם עליות קלות: מדד ה-S&P, הנאסד"ק והדאו ג'ונס כולם עולים באזור ה-0.4%. מניית אפל  עולה ב-1%, וזאת למרות פתיחת החקירה כנגדה על הפרת חוקי התחרות בבריטניה

15:30

בארה"ב פורסמו התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון שעמדו על 745 אלף לעומת צפי לכ-755 אלף תביעות. 

14:28

החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות. במסחר המוקדם נרשמות ירידות  במניות טסלה , אפל וגוגל. 

פייבר  שהודיעה מוקדם יותר השבוע על כוונה לגייס 700 מיליון דולר בהנפקת מניות, הודיעה היום כי לאור תנאי השוק אמש (ד'), החליטה כי גיוס כזה לא יהיה לטובת בעלי המניות שלה והחליטה לבטלו. מניית פייבר עולה כעת בכ-3.7% במסחר המוקדם בניו יורק, לאחר שאתמול צנחה ב-13%.

12:15

ירידות של עד 0.9% בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

מניית לופטאנזה יורדת ב-1.5% לאחר שחברת התעופה הגרמנית דיווחה היום על הפסד של 6.7 מיליארד אירו בשנת 2020. 

10:20

מדדי המניות בבורסות אירופה נסחרים הבוקר בירידות קלות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת.

מחיר הביטקוין ממשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה וכעת נסחר שוב מעל 50,000 דולר.

הממשלה הפדרלית ומדינות המחוז בגרמניה החליטו אמש (ד') בתום דיון מרתוני להאריך בפעם השלישית את הסגר ואת ההגבלות המוטלות על החיים הציבוריים במדינה מאז אמצע דצמבר, אך לאפשר הקלות רבות. באופן רשמי יימשך הסגר בגרמניה עד ל-28 במרץ לפחות, אך בשבועות הקרובים יורשו התושבים לקיים פגישות של יותר משני משקי-בית, ייפתחו מרכזי גינון ומוצרים לבית, חנויות יורשו לקבל לקוחות שיתאמו זאת מראש, והלימודים - ששבו לפעול במתכונת מסוימת כבר בשבוע שעבר ברוב גרמניה - ימשיכו במתכונת מסוימת.

08:05

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל תוך ירידות חדות במדדי המניות המרכזיים, לאחר נעילה שלילית בוול סטריט אמש. מדדי המניות המרכזיים יורדים ב-2%-2.3%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

 כאמור בוול סטריט הסתיים אמש המסחר בירידות, בהובלת מדד הנאסד"ק שצנח בכ-2.7%. זאת על רקע חולשה במניות ההייטק.

גם באסיה מובילות מניות ההייטק את הירידות. סופטבנק צונחת ביותר מ-5% בטוקיו ומניית טנסנט יורדת בכ-4% בהונג קונג.

 הנפט מסוג ברנט נסחר כעת בעלייה של כ-0.7% לרמה של 64.5 דולר לחבית, לאחר שאתמול רשם עלייה חדה. מחיר הביטקוין ממשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה וכעת רושם ירידה של כ-3% מתחת ל-50,000 דולר. 

 התשואה על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים עומדת כעת ברמה של כ-1.48% לאחר שרשמה אתמול עלייה חדה. איב בונזון, מנהל ההשקעות הראשי של יוליוס בר, כותב בסקירתו השבועית כי "תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב נמצאות בעלייה מסיבות טובות. ממשל ביידן מסיים את חבילת התמריצים הענקית, בעוד שהצריכה הפרטית וגם ההוצאות ההוניות נמצאות במסלול מובהק כלפי מעלה. אנו מעריכים כי הפד רואה פחות דחיפות בשמירה על תשואות האג"ח, ככל שהצמיחה אמורה לנצח את התחזיות". 

 בתחום המאקרו, היום יתפרסמו בגוש האירו נתוני האבטלה והמכירות הקמעונאיות. בארה"ב יתפרסמו נתוני הפריון והתביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון (צפי לכ-760 אלף תביעות).