מצטרפת חדשה לבורסה בת"א: פוםוום גייסה כ-38 מיליון שקל

המערכת הטכנולוגית שפותחה ע"י פוםוום מאפשרת לה להציע לפארקים חווייתיים, למארגני אירועי ספורט או הופעות, פתרון מלא הכולל את מגוון השירותים הקשורים בצילום המבקרים

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

מספר החברות הציבוריות ממשיך לגדול. חברת פוםוום, שפיתחה מערכת טכנולוגית המאפשרת מתן שירותי צילום דיגיטלי מבוסס תוכנת זיהוי פנים ובינה מלאכותית בפארקי שעשועים, השלימה הנפקה ראשונית לציבור.

החברה גייסה סכום של כ-38 מיליון שקל תמורת כ-28% ממניותיה. ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-135 מיליון שקל (אחרי הכסף) וכללה גם רכיב של אופציות סחירות. את ההנפקה הובילה לידר הנפקות.

המערכת הטכנולוגית שפותחה על-ידי פוםוום מאפשרת לה להציע לפארקים חווייתיים, למארגני אירועי ספורט או הופעות, פתרון מלא הכולל את מגוון השירותים הקשורים בצילום המבקרים. במהלך משבר הקורונה, ניצלה החברה הזדמנות עסקית ורכשה נכסים שונים של חברת Picsolve שפעלה בתחום ונקלעה לקשיים. 

לחברה שני מודלים של התקשרות עם לקוחותיה, בהתאם למודל הראשון שהינו המרכזי היום, החברה מבצעת את מלוא השירות, כולל מכירת הצילומים למבקרים, כאשר מפעילת הפארק זכאית לחלק יחסי מהתמורה. בהתאם למודל השני, החברה מספקת למפעילת הפארק רישיון לשימוש בטכנולוגיה שפיתחה החברה, באופן המאפשר לאתר לספק בעצמו את מכלול השירותים.

לפוםוום שיתופי פעולה מסחריים עם מפעילי פארקי שעשועים גדולים ובהם מרלין אינטרטיימנט שהינה הקבוצה השנייה בגודלה בעולם, המפעילה , בין היתר, פארקים ואתרים, כגון: לגו-לנד, מאדם טוסו, לונדון איי ועוד. לחברה הסכמים נוספים עם פארקים מובילים באירופה, כדוגמת פורטו אונטורה בספרד, אפטלינג בהולנד.

יהודה מינקוביץ, מנכ"ל החברה, ציין כי "פוםוום, שהחלה את פעילותה ב-2015 פיתחה טכנולוגיה ומוצר, המאפשרים לה לבצע מהפכה של ממש בתחום שירותי הצילום בעולם פארקי השעשועים . אנו מעריכים כי ההסכמים הנוכחיים שלנו עם החברות המפעילות את הפארקים, לצד הסכמים נוספים עליהם אנו שוקדים בימים אלה, יתמכו בצמיחתה המואצת של החברה בשנים הבאות, לצד הקורונה וביתר שאת לאחריה".