הנפקה | בלעדי

צונאמי הנפקות האוטו-טק יגיע לת"א? Cipia מכוונת לשווי של חצי מיליארד שקל

החברה, שמספקת פתרונות ניטור נהג ופנים הרכב, עושה שימוש בטכנולוגיית עיבוד תמונה ובינה מלאכותית

הדגמת הטכנולוגיה של Cipia / צילום: אתר החברה
הדגמת הטכנולוגיה של Cipia / צילום: אתר החברה

חברת הסטארט-אפ הישראלית CIPIA (לשעבר EyeSight) פועלת להנפקת מניותיה  בבורסת תל אביב ונפגשה עם חתמים לצורך גיוס כמה עשרות מיליוני דולרים, לפי שווי המוערך ב-150-170 מיליון דולר (כחצי מיליארד שקל) "לפני הכסף" - כך נודע לגלובס. החברה, שמספקת פתרונות ניטור נהג ופנים הרכב, עושה שימוש בטכנולוגיית עיבוד תמונה ובינה מלאכותית להבטחת חוויית נהיגה בטוחה וטובה יותר.

סיפיה מתמחה בפתרונות מבוססי ראייה ממוחשבת המוטמעת על בסיס אלגוריתמים, שמנתחים וידאו בזמן אמת מחיישנים בתוך הרכב ומזהים תבניות ודפוסי התנהגות של בני אדם, כמו מנח הראש, כיוון המבט, מפתח העיניים ועוד. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מתרגמת את הנתונים החזותיים למשמעות הפיזיולוגית - זהות המשתמש, מצב העייפות שלו, תשומת הלב, פעולות שהוא מבצע, ועוד.

סיפיה התחילה את פעילותה ב-2007 בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים ומכרה את מוצריה לחברות כמו לנובו, AMD, סוני ואחרות. ב-2018, על רקע התפתחות תחום הרכב החכם, מיקדה החברה את פעילותה בפיתוח מוצרים חדשים לתעשיית הרכב, שמאפשרים לשמור על בטיחות הנהג והנוסעים. כך למשל, המערכת יודעת לזהות נהג רדום וחסר ריכוז ולהתריע על כך, או על נוסעים ללא חגורת בטיחות או שימוש בטלפון בזמן נהיגה.

סיפיה משווקת כיום את מוצריה לשני שוקי יעד - יצרני רכב, שרוכשים את מוצרי התוכנה של החברה ישירות או דרך ספקי טיר1 ומתקינים בשלב הייצור, וציי רכב, שרוכשים מכשיר דרך ספקיות שירותי טלמטריה וניהול צי, ומתקינים אותו על גבי הרכבים הקיימים. ככל הידוע, החברה כבר זכתה בחוזים לשלב את המוצר שלה בכמה דגמי רכב סדרתיים, שיעלו על הכבישים בעתיד הקרוב, כולל יצרן רכב מסין, יצרן מארה"ב ואחרים.

מחזיקה ביותר מ-30 פטנטים מאושרים

סיפיה מחזיקה ביותר מ-30 פטנטים מאושרים ובעשרות פטנטים נוספים בסטטוס Pending. בחברה מועסקים כיום 46 עובדים, ומשרדיה הראשיים נמצאים בהרצליה. נוסף על כך, לחברה נציגויות בארה"ב, בסין ובאירופה.

עם המשקיעים בחברה נמנים חברת ההחזקה היפנית Mitsui, תאגיד Jebsen Group , ספק הטיר1 Grupo Antolin מספרד ועוד. מנכ"ל החברה הוא דוד טולוב, והיו"ר הוא פרופ' אלי טלמור.

בשנים הקרובות צפויה לעלות משמעותית הדרישה למערכות ניטור ובקרת נהג בתוך הרכב בשל רגולציה חדשה של האיחוד האירופי, שתיכנס לתוקף בשלבים. 

בחודשים האחרונים התחילה התעוררות של חברות אוטו-טק ישראליות, שמנצלות את הגאות בשוקי ההון ליציאה להנפקה, אבל רובן התמקדו עד כה בהנפקות בוול סטריט באמצעות מיזוג עם חברות ייעודיות (SPAC). עם אלה נמנות אינווויז, שמפתחת חיישני לייזר לכלי רכב חכמים ואוטונומיים, שמתכננת מיזוג עם SPAC על פי שווי של 1.4 מיליארד דולר; חברת אוטונומו, שעוסקת בכרייה ומיסחור מידע מכלי רכב, שהודיעה על כוונה להתמזג עם SPAC לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר; ומפתחת הפלטפורמות לרכב חשמלי REE, שהודיעה על כוונה להתמזג עם SPAC לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר (כל הנתונים "לפני הכסף").