כתב אישום נגד אישה שהטרידה גבר שסירב לחיזוריה

כתב האישום המייחס לאישה ריבוי עבירות של הסגת גבול, פגיעה בפרטיות, הפרת צו בית משפט הנועד להגן על אדם והטרדה באמצעות מתקן בזק

כתב אישום. הנאשמת הפרה צו הגנה / צילום: בן יוסטר
כתב אישום. הנאשמת הפרה צו הגנה / צילום: בן יוסטר

בשש השנים האחרונות חייו של אילן ברדה (56) הפכו לסיוט, לאחר שסירב לחיזוריה של אישה שפגש בחדר כושר. האישה התגלתה כמחזרת אובססיבית, ולפי דבריו הרסה את חייו. ברדה התראיין פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה וסיפר את סיפורו ואת התלאות שהוא עובר בעקבות התנהגותה של האישה.

היום (א') התרחשה נקודת מפנה בפרשה כשפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר בקשה למעצר וכתב אישום המייחס לאישה ריבוי עבירות של הסגת גבול, פגיעה בפרטיות, הפרת צו בית משפט הנועד להגן על אדם והטרדה באמצעות מתקן בזק.

האישה נעצרה בעקבות הפרת צו הרחקה שלישי שהוצא נגדה לאחר שהגיעה לאר קפה בהרצליה שם שהה ברדה ואמרה לו - "אני לא מוותרת עליך לא אכפת לי צו ההרחקה. אני רוצה להתחתן איתך. לא מוותרת עליך גם אם אני אכנס לכלא, אני מוכנה לשבת בכלא כל החיים".

בשנת 2015 הכירה האישה את ברדה במכון כושר. מאז ולאורך שנים הגיעה לביתו, צעקה שהיא אוהבת אותו וביקשה להתחתן עמו, הלכה אחריו ברחוב ועקבה אחריו ברכבה תוך שהיא נוסעת בפראות.

בנוסף, נהגה האישה ללכת אחר המתלונן, להופיע במפגשים עם חבריו ובני משפחתו, להתקשר אליו אינספור פעמים בכל שעות היממה, להטריד את בת זוגו ולפרסם תמונות שלו בעמוד הפייסבוק שלה עם כיתוב כי הם עתידים להתחתן.

ברדה הבהיר לאישה כי הוא אינו מעוניין בחיזוריה וביקש כי תניח לו לנפשו. ברדה אף הוציא מספר צווים למניעת הטרדה מאיימת, אך האישה שבה והפרה את הצווים.

באחד מהמקרים למרות קיומו של צו הגנה, האוסר על האישה להתקרב לברדה, היא ארבה לו מחוץ לביתו, כאשר הבחינה שהמתלונן נכנס לרכבו החליטה לעקוב אחריו ברכבה, תוך שהיא עוקפת כלי רכב בצורה מסוכנת ומסכנת חיי אדם. ברדה עצר את רכבו בצד הכביש והזעיק את המשטרה שעצרה את האישה.

במקרה אחר, הפרה האישה צו הגנה, האוסר עליה ליצור קשר עם המתלונן, כאשר במהלך תקופה של חצי שנה - בין אוגוסט 2020 ועד לפברואר 2021 התקשרה לברדה מעל ל-20 אלף פעם ושלחה לו מעל 100 מסרונים.

במשטרה הודתה האישה במיוחס לה ואמרה כי היא וברדה מאוהבים ומשפחותיהם מנסות להפריד ביניהם. היא האשימה אותו שבגללו משפחתה זרקה אותה ומתנכלים לה.