תדיראן סוגרת את 2020 עם עלייה של 42% ברווח הנקי

מחזור המכירות ברבעון הרביעי צמח ב-23% והסתכם בכ-199 מיליון שקל • את הרבעון הרביעי של שנת 2020 סיימה החברה עם ירידה של כ-20% ברווח לכ-16 מיליון שקל

משה ממרוד, בעלי ומנכ"ל תדיראן / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד, בעלי ומנכ"ל תדיראן / צילום: סיון פרג'

מכירותיה של יבואנית מוצרי החשמל תדיראן, הנמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד, הסתכמו בכ-990 מיליון שקל, עלייה של 16% לעומת 2019. החברה דיווחה הבוקר כי מחזור המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2020 צמח ב-23% לעומת הרבעון המקביל ב-2019  והסתכם בכ-199 מיליון שקל. 

בחברה מציינים כי הגידול בהכנסות הקבוצה נבע בעיקר מגידול כמותי וכספי במכירות מזגנים. 

בשורה התחתונה הציגה תדיראן  עלייה של 42.6% ברווח הנקי אשתקד, לעומת 2019, לרמה של כ-101 מיליון שקל. את הרבעון הרביעי של שנת 2020 סיימה החברה עם ירידה של כ-20% ברווח לכ-16 מיליון שקל. הירידה ברווח ברבעון נובעת בעיקר בעלייה בהוצאות על תשלומי מסים.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה תדיראן כי דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של כ-50 מיליון שקל, שיועבר לחשבונות הבנק שלהם ב-22 במרץ. 

בעקבות ההתקדמות במימוש האסטרטגיה, החברה הודיעה על הקדמת מועד יעד מימוש האסטרטגיה של כ-2 מיליארד הכנסות בשנתיים לשנת 2023 לעומת המועד המקורי שדווח - שנת 2025. 

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, ציין כי "נכנסנו השנה לתחום הצומח של אנרגיה מתחדשת עם רכישת 75% מחברת תדיראן סולאר המהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה. פעילות תדיראן סולאר נקלטה במהירות בחברה ואנו מזהים סינרגיות רבות והזדמנות להביא ערך מוסף רב לכלל לקוחות הקבוצה. במבט קדימה, נמשיך להתמקד בחדשנות, חיזוק מגוון המוצרים שלנו ויצירת פתרונות איכותיים ומבדלים בתחום הטיפול באוויר, איכות אוויר הפנים ועולמות האנרגיה. בעקבות ההתקדמות במימוש האסטרטגיה, החברה מודיעה על הקדמת מועד יעד מימוש התכנית האסטרטגית בשנתיים - לשנת 2023. תדיראן ממוקדת מטרה בהובלת שווקי הפעילות באמצעות השקעה בפיתוח מוצרים, פיתוח עסקי ומימוש פוטנציאל הצמיחה על בסיס התכנית שהציבה לעצמה".