בלחץ האופוזיציה ובצל בדיקת רשם העמותות: נשיא לשכת סוכני ביטוח מתפטר

ליאור רוזנפלד הודיע על התפטרות מיידית, כאשר ממלא מקום נשיא הלשכה יהיה יוסי אנגלמן • הבחירות לנשיאות הלשכה יוקדמו כנראה ליוני

ליאור רוזנפלד / צילום: שלומי דעי
ליאור רוזנפלד / צילום: שלומי דעי

בצל עימותים מתמשכים וחריפים בתוך לשכת סוכני ביטוח ובדיקה של רשם העמותות, נשיא לשכת סוכני ביטוח, ליאור רוזנפלד, הודיע היום על התפטרותו מהתפקיד, כמה חודשים לפני תום כהונתו. זאת בצל מאמצים של בכירים בלשכה חבריי הוועד המנהל לשנות את אופן התנהלות הלשכה.

רוזנפלד הודיעה היום כי "בתום כשלוש וחצי שנים של כהונה כנשיא הלשכה וכיו"ר הוועד המנהל אני מודיע בזאת על התפטרותי מכל תפקידי בלשכה שתיכנס לתוקף מחר ה-9 במרץ בחצות". על פי הערכות מי שצפוי לכהן בינתיים כממלא מקום נשיא הלשכה הוא יוסי אנגלמן, כאשר הבחירות לנשיאות הלשכה צפויות להיות מוקדמות לחודש יוני.

במכתב ההתפטרות שלו כתב רוזנפלד כי "לפני שלושה שבועות הודעתי על רצוני לבקש את אישורכם באסיפה הכללית להקדמת הבחירות לכל מוסדות הלשכה וזאת לאחר שכלו כל הקצים להמשיך ולנהל את הלשכה עם אופוזיציה ששמה לה למטרה למוטט את הלשכה", תוך שבין היתר תיאר את הפעילות בוועד המנהל של הלשכה ככזו שהפכה "לבלתי אפשרית".

עוד כתב רוזנפלד כי "לא הייתה לי כוונה להמשיך להחזיק בקרנות המזבח" וש"לא אמכור את נשמתי, העקרונות שלי, את הערכים שלי, את הכבוד שלי ,את חופש העשייה שלי, את בריאותי הנפשית ואת שמי הטוב תמורת תפקיד או טייטל כאשר מסביבי יושבים גורמים שמשגרים לעברי חדשות לבקרים עתירות, תלונות, חקירות ללא כל סיבה אמיתית ללא כל אמת מאחוריהן".

עוד כתב הנשיא היוצא של לשכת סוכני ביטוח כי "אני מסתכל אחורה בגאווה על שלוש וחצי שנים של עשייה והצלחות ומודיע על התפטרותי מתפקידי כנשיא הלשכה וכיו"ר הוועד המנהל". עוד הוסיף כי "אני מסיים את תפקידי אמנם מעט לפני הזמן, אך עם הרגשת סיפוק אדירה, גאווה גדולה וזקיפות קומה".

העימות בין הקבוצות בלשכת סוכני ביטוח, שהיא הגוף המייצג של סוכני הביטוח בישראל, כבר הוביל לאחרונה לכך שרוזנפלד הסכים להקדמת הבחירות בלשכה. במקור הבחירות לנשיאות הלשכה היו אמורות להתקיים בנובמבר כך שכהונתו של רוזנפלד הייתה אמורה להסתיים בסוף השנה.

כך, לפני כשבועיים נמסר מטעם רוזנפלד ביחס להחלטה להקדים את הבחירות בלשכה, כי "בסיטואציה שנוצרה בה הוועד המנהל משותק כתוצאה מהתפטרות מספר חברים אני סבור שצריך לצאת לבחירות חדשות שיאפשרו את מינוי בעלי התפקידים הנדרשים על מנת שיוכלו להמשיך תהליכים שהובלתי לטובת הלשכה בכלל והסוכנים והסוכנות בפרט". אלא שעתה מתברר כי זה לא הספיק והעימותים בלשכה לא שככו, בעוד שבכירים בה התפטרו.

בסוף ינואר דיווחנו על עליית מדרגה במלחמות סוכני הביטוח בלשכה שלהם, כשהגיעו לבדיקה במשרד המשפטים, עת רשם העמותות שבמשרד המשפטים החל בבדיקת ההתנהלות בלשכת סוכני ביטוח, מתוקף תפקידו כמפקח על העמותות.

במסגרת המכתב שנשלח על ידי רשם העמותות ללשכה, התבקשה האחרונה להגיש שורת מסמכים, להסביר כיצד מתבצע הליך של חילופי תפקידים בלשכה, או בחירות במוסדות העמותה. בנוסף, משרד רשם העמותות דורש התייחסות לפרשה שנחשפה ב"דה-מרקר", בדבר כך שנשיא הלשכה התהדר בתואר אקדמי שאין ברשותו. ככל הידוע הלשכה מסרה את הפרטים לרשם.