דפנה מיתר-נחמד נבחרה ליו"רית חבר הנאמנים של אוניבריסטת תל אביב

מיתר-נחמד, ששימשה כיו"רית קמפיין גיוס התרומות של האוניברסיטה, תחליף את פרופ' יעקב א. פרנקל בתפקיד

דפנה מיתר-נחמד / צילום: יהונתן צור דובדבני
דפנה מיתר-נחמד / צילום: יהונתן צור דובדבני

דפנה מיתר-נחמד, ששימשה בשנים האחרונות כיו"רית קמפיין גיוס התרומות של אוניברסיטת תל אביב, נבחרה ליו"רית חבר הנאמנים של האוניברסיטה. היא מחליפה את פרופ' יעקב א. פרנקל, אשר סיים שמונה שנים בתפקיד. מינויה רשמית תלוי באישור חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

מיתר-נחמד, בוגרת אוניברסיטת תל אביב, היא שותפה לשעבר במשרד עו"ד מיתר, הינה משקיעה חברתית ובעלת ניסיון רב בתחום הפילנתרופיה. בין תפקידיה הציבוריים הרבים היא משמשת כחברת דירקטוריון JFN - Jewish Funders Network, חברה בדירקטוריון המטרופוליטן אופרה בניו יורק ועומדת בראש קרן משפחת צבי ועפרה מיתר, קרן תרומות למעו תרבות וחינוך בישראל ומחוצה לה, אשר תורמת בין היתר לאוניברסיטת תל אביב.

בנוסף, מיתר-נחמד הקימה ומשמשת כחברת הנהלה, של המכון למשפט ופילנתרופיה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, אשר מטרתו לחקור את הפילנתרופיה בישראל ולקדמה, בשאיפה להפוך את ישראל לחברה צודקת ושוויונית יותר וחברה ב"יכולים נותנים" - היוזמה לקידום הנתינה הפרטית בישראל.

מיתר-נחמד היא בתו של צבי מיתר ז"ל, ממייסדי משרד עורכי הדין מיתר וקבוצת עורק.

בנימוקי הוועדה נכתב, בין השאר, כי הוועדה התרשמה מאוד מיכולות ההנהגה של מיתר-נחמד, מהישגיה בהובלת הקמפיין הבינלאומי של האוניברסיטה, ומהיכרותה וניסיונה הרב בעולם הפילנתרופיה וגיוס התרומות.

האוניברסיטה הצהירה כי המינוי הזה מצטרף לכ-11 מינויים נוספים בשנה האחרונה, של נשים לתפקידי הנהגה באוניברסיטה, בהם סגנית הנשיא לקשרים אקדמיים בין-לאומיים, ודקניות הפקולטות למדעים מדויקים, למדעי הרוח ולחדשנות בהוראה ולמידה.

מיתר-נחמד הודתה לוועדה על בחירתה ואמרה: "כאשה, כמשקיעה חברתית וכבוגרת של אוניברסיטת תל אביב, אני רואה זכות גדולה לעמוד בראש חבר הנאמנים של האוניברסיטה. בעשור האחרון האוניברסיטה התפתחה מאוד בתחומי המחקר, ההוראה והתרומה לקהילה, ואני בטוחה שבכוחות משותפים נוכל להמשיך את התנופה, להרחיב את מקורות המימון ולפתוח את שערי האוניברסיטה בפני קהלי יעד חדשים בישראל ובעולם".

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת אמר: "אני שמח מאד שוועדת החיפוש המליצה על דפנה מיתר-נחמד למלא תפקיד בכיר כל כך באוניברסיטה. לדפנה ניסיון עשיר בעשייה פילנתרופית וחברתית ואין ספק שיחד איתה נוכל להמשיך ולקדם את מצוינותה של האוניברסיטה בתחומים רבים. הזדמן לי להכיר את פעילותה של דפנה לטובת האוניברסיטה ואף להתרשם ממחויבותה החברתית ומאישיותה מעוררת ההשראה, ואני מחכה בכיליון עיניים לעבוד יחד איתה לביסוס מעמדה של האוניברסיטה, מן הבחינה האקדמית, החברתית והכלכלית".