פרישה בצמרת רשות ניירות ערך: דודו לביא פורש מניהול מחלקת ההשקעות

הפרישה של לביא מגיעה שבועות ספורים לאחר פרישתה מהרשות של שרון אופיר שטרית, שניהלה את מחלקת הפיקוח על קרנות הנאמנות

דודו לביא, מנהל מחלקת השקעות ברשות ניירות ערך / צילום: ענבל מרמרי
דודו לביא, מנהל מחלקת השקעות ברשות ניירות ערך / צילום: ענבל מרמרי

עזיבה בצמרת רשות ניירות ערך: לאחר 30 שנים ברשות, מנהל מחלקת השקעות דודו לביא "הודיע על סיום תפקידו ברשות". לביא כיהן כמנהל מחלקת השקעות ב-12 השנים האחרונות, כאשר כבר קודם היה מנהל המחלקה לפיקוח על קרנות נאמנות וסגן מנהלת המחלקה. כלומר, מדובר באחת הדמויות הכי משפיעות על שוק קרנות הנאמנות ושוק התיקים המנוהלים הנוכחיים, ועל דרך הפצתם.

הפרישה של לביא מגיעה שבועות ספורים לאחר פרישתה מהרשות של שרון אופיר שטרית, שניהלה את מחלקת הפיקוח על קרנות הנאמנות. כלומר, בתוך זמן קצר עוזבים את הרשות שתי דמויות מרכזיות באסדרת תחום קרנות הנאמנות.

מחלקת השקעות ברשות עוסקת ב"רישוי, פיקוח ואסדרה של מתווכים שונים בתחום ההשקעות, וכן פועלת לפיתוח שוק בתחומים אלה. על המתווכים כאמור נמנים מנהלי קרנות נאמנות, נאמנים לקרנות, מנהלי תיקי השקעות, יועצי השקעות ומשווקי השקעות". ברשות מציינים היום כי זהות המחליף או המחליפה לא ידועות ויהיה מכרז לזה.

דבר עזיבתו הפתיע גורמים בשוק. ברשות ציינו היום, עם ההודעה על פרישתו כי הוא "לאורך השנים יזם והוביל מספר רב של רפורמות בתחומי קרנות הנאמנות, תעודות הסל, ניהול התיקים וייעוץ ההשקעות", בהן, "המעבר של הקרנות למדיניות השקעות מבוססת חשיפה לנכסים, חלף שווי החזקות, קביעת שיטת גילוי ייחודית אודות מאפייני הקרן באמצעות תבניות שם ופרופיל חשיפה, העברת ענף תעודות סל לקרנות נאמנות, במטרה לצמצם את הסיכונים למשקיעים, שירות ניהול תיקים 2.0 ועוד".

לביא, בן 54, יחל עתה צינון של שלושה חודשים - כנהוג ברשות ניירות ערך, מסר היום כי "אני בוחר לפרוש לקראת השלמתם של שלושה עשורים מרתקים, אינטנסיביים, עשירים ומעשירים כמשרת ציבור בארגון מהמופלאים שיש".