חבר המנהלים בגיימסטופ מקים ועדה לשיפור עסקי החברה

ברקע - הלחץ המופעל על גיימסטופ להציג תוצאות שמשתוות לטיסה במחיר המניה שלה בחודשים האחרונים • בוועדה חברים שני בעלי מניות אקטיביסטיים שכבר הביעו ביקורת על התנהלות החברה

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock

מועצת המנהלים של חברת גיימסטופ ביקשה מהמייסד השותף של חברת Chewy, ריאן כהן, להוביל ועדה שתתמקד בשיפור עסקי החברה. ברקע, הלחץ המופעל על גיימסטופ להציג תוצאות שמשתוות לטיפוס במחיר המניה שלה, שעלה בחודשים האחרונים עקב פעילות קדחתנית של סוחרי יום.

ביום שני הודיעה גיימסטופ כי הוועדה החדשה - לתכנון אסטרטגי ותקצוב - תובל בידי כהן, שבשנה שעברה קנה חלק משמעותי מגיימסטופ והחל לדחוף את החברה לשנות את המודל העסקי שלה. יצטרפו אליו אלן אטל, אחד המנכ"לים לשעבר ב־Chewy, וקורט וולף, מנכ"ל בבית ההשקעות Hestia Capital Management, שגם הוא היה רוצה לראות שינוי בגיימסטופ.

הוועדה "תתמקד בזיהוי פעילויות שיכולות להפוך את גיימסטופ לעסק טכנולוגי וליצור ערך בר קיימא לבעלי המניות", נמסר בהודעת החברה.

כהן ו-וולף מבקשים לשנות את פני הדברים בחברה כבר זמן מה. לאחר שחשף בנובמבר שיש לו נתח של כ־10% בגיימסטופ, קרא כהן באופן ציבורי לחברה להסיט את מרכז עסקיה מחנויות פיזיות למסחר מקוון או מונע על ידי טכנולוגיה כלשהי. הוא הצטרף לחבר המנהלים בחברה בינואר.

לוולף היו מניות של גיימסטופ מאז 2012. בשנת 2019 הוא הצטרף לחברת השקעות במטרה לבצע שינויים במועצת המנהלים של גיימסטופ ולהאיץ את הרכישה העצמית של מניותיה. הוא נבחר לחבר המנהלים בשנה שעברה לאחר שהעביר ביקורת על החברה בטענה שהיא מבזבזת את כספי בעלי המניות.

תחרות גוברת מקמעונאיות מקוונות גדולות

ביום מסחר סוער נוסף, זינקה מניית גיימסטופ ב־41% ביום ב', או 56.76 דולר, וסיימה במחיר של 194.50 דולר.

המניה זינקה בינואר כשקהילת סוחרים צעירים ומשתמשי אפליקציות השקעה הצליחה לעודד אלפי אנשים לקנות מניות של החברה, ושל חברות אחרות שהמניות שלהן היו במכירת חסר (שורט) משמעותית. בעוד שמניית גיימסטופ התרסקה בהשוואה למחיר השיא אליו הגיעה בסוף אותו חודש, 483 דולר, היא עדיין נסחרת הרבה מעל למחיר של 17 דולר שבו הייתה בתחילת השנה.

 
  

בשנים האחרונות גיימסטופ נאבקה להציג רווחים לאור התחרות הגוברת מקמעונאיות מקוונות גדולות דוגמת אמזון, וגם בגלל שינויים בהרגלי הצרכנים והמפתחים. במקום לקנות משחקים פיזיים בחנויות, אנשים רבים כיום מורידים משחקים באינטרנט או מזרימים אותם ישירות לקונסולות, מחשבים ומכשירים ניידים. בינתיים, מפתחי המשחקים הופכים אותם יותר ויותר לחינמיים, כשהם מקבלים את הרווחים שלהם ממכירות שמתרחשות בתוך המשחק.

לאחר שדיווחה על הפסדים בחמישה מששת הרבעונים האחרונים, הודיעה גיימסטופ כי היא צפויה להציג רווחים לרבעון שנגמר ב־30 בינואר. תוצאות הרבעון הרביעי, שצפויות להתפרסם בהמשך החודש, הן באופן מסורתי החזקות ביותר שמציגה גיימסטופ מדי שנה.

קצין טכנולוגיה ומנהלים לקידום האונליין

מאז שהוקמה הוועדה החדשה, הודיעה גיימסטופ על מינוי קצין טכנולוגיה ראשי והעסיקה מנהלים שיתמקדו בנושאים הקשורים לצרכנים ולמיצוי הפוטנציאל ממסחר מקוון, וכן צעדים אחרים.

הוועדה תבצע הערכה של הבסיס התפעולי של גיימסטופ, מבנה ההון ומדיניות הקצאת הכספים שלה, כמו גם כוח האדם בחברה ויכולותיה בתחום הדיגיטל.

בחודש שעבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי מנהל הכספים של גיימסטופ הודח מתפקידו, על פי מקורות המכירים את הנושא. מהחברה נמסר כי בימים אלה נעשה חיפוש אחר ממלא מקום.