עוד שותף מצטרף לחברת הקורקינטים ליאו: ליאור סושרד

סושרד מצטרף לשחקן ליאור רז, שרכש לאחרונה 3% מהחברה • בדצמבר האחרון רכשה חברת ההוסטלים העולמית סלינה 20% ממניות ליאו, והיזם רון מצוקרמן רכש גם הוא 20% מהחברה • העסקה העניקה לליאו שווי המוערך ב-20 מיליון דולר

שותף חדש בחברת הקורקינטים ליאו: אמן החושים ליאור סושרד רכש אחוזים בודדים מהחברה ונכנס כשותף. סושרד מצטרף אל השחקן ליאור רז, שרכש לאחרונה 3% מהחברה. בדצמבר האחרון רכשה חברת ההוסטלים העולמית סלינה 20% ממניות ליאו, והיזם רון מצוקרמן רכש גם הוא 20% מהחברה. העסקה העניקה לליאו שווי המוערך ב-20 מיליון דולר.

לא מעט שותפים מחזיקים באחוזי בעלות על החברה: איש העסקים הישראלי טוני לוי המתגורר ביפן מחזיק ב-2% מהחברה, שותף נוסף בחברה הוא אייל ברקוביץ', שלו 2%. בשאר המניות מחזיקים האחים כפיר ודרור בן שושן, בעלי מותג הקורקינטים אינוקים. 

חברת הקורקינטים ליאו / צילום: רונן פדידה
 חברת הקורקינטים ליאו / צילום: רונן פדידה

ליאו החלה את דרכה כחברת קורקינטים שיתופיים במודל דומה לבירד, ליים ו-ווינד, כלומר השכרה של כלים בעיקר בתל אביב. אלא שמהר מאוד, מספר כפיר בן שושן, מתוך צי של 500 כלים היא נותרה עם 100, כשהשאר נגנבו. בשלב הבא הוחלט לשנות את המודל העסקי ולעבוד בפורמט b2b, וכיום מדובר בקורקינטים להשכרה לא על בסיס שיתופי אלא במסגרת של שיתופי-פעולה עם חברות תיירות (בתי מלון ואתרי בילוי) שמתפעלות את מודל ההשכרה באמצעות תחנות עגינה וחולקות את הרווחים.

ליאו פרוסה עם כ-500 כלים המוצבים בכ-40 מלונות בעיר אילת. על-פי המודל הזה, הקורקינטים יוצאים וחוזרים לתחנות עגינה. התשלום להשכרה באילת עומד על 5 שקלים לפתיחה ועוד 60 אגורות לדקת שימוש.

בעולם פועלת ליאו במודל אחר. לפי בן שושן, בימים הקרובים החברה תפרוס כלים ליד בתי המלון של סלינה במקסיקו ובברזיל, שם היא תפעל במודל של השכרה ליום, לחצי יום או למסלול טיול שיוצע למשתמשים דרך אפליקציה ייעודית (דוגמת סיור באתרים שמצטלמים הכי יפה לאינסטגרם).

החזון של החברה הוא לפרוס כלים בקוסטה ריקה ובארה"ב בשלב הבא, כשבן שושן מציין כי היות שלא מדובר בחברה שיתופית, הוא לא מוגבל בפריסת הכלים על-פי רגולציה מקומית. לדבריו, "עד סוף 2021 נהיה פרוסים עם 5,000 כלים ברחבי העולם".

בתשובה לשאלה על ריבוי השותפים בחברה, מסביר בן שושן: "כל אחד מהם מקושר ומחובר במדינות אחרות בעולם ויסייע לנו להגיע לעוד ועוד מדינות. טוני לוי ביפן, ליאור רז שהוא 'שם דבר' במדינות הערביות והוא משקיע סדרתי בסטארט-אפים, וליאור סושרד שמקושר לידוענים בכל העולם. הוא איש עסקים מוערך, והבעת האמון שלו בליאו כנראה נובעת מזה שהוא רואה דברים שאנחנו אולי עוד לא רואים בכל הנוגע לפוטנציאל של החברה. הבאנו אנשים שיוכלו לרשת אותנו בעולם". 

ליאור סושרד מסר: "אני מודה לחברה על הדרך המדהימה שעשינו ועוד עתיד לנו לעשות. לא רק שאני בחרתי להצטרף לליאו, הרי שגם הם מצידם בחרו בי, ואני שמח שמתאפשרת ההזדמנות לסייע להביא את החדשנות פורצת הדרך של החברה להישגים נוספים. יכולות הפיתוח העסקי לצד החדשנות היא מה שגרם לעסקה הזו להתבצע". 

בתוך כך מינתה ליאו מנכ"ל חדש: מוטי הספרי, ששימש כמנכ"ל הראשון של Gett.