מכתב תמיכה לגנץ מבכירי המשק: "שומר הסף של הדמוקרטיה"

"לא כולנו תמכנו בך בבחירות האחרונות, אבל כולנו קוראים לך: תמשיך לשמור על ישראל מבפנים" • על המכתב חתומים הראל ויזל, רמי שביט (המשביר לצרכן), שחר תורג'מן (התאחדות רשתות המסחר), אבי שומר (צומת ספרים), רונן נמני (קפה קפה), איציק וואזנה (ACE) ועידן ווג (איסתא ספורט)

בני גנץ, יו"ר כחול לבן / צילום: אורון בן חקון
בני גנץ, יו"ר כחול לבן / צילום: אורון בן חקון

בני גנץ, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, קיבל היום (ג') מכתב תמיכה מכמה מבכירי המשק שבו הם קוראים לו להישאר בכנסת כדי לשמור על "ממשל תקין". על המכתב חתומים הראל ויזל (קבוצת פוקס), רמי שביט (המשביר לצרכן), שחר תורג'מן (התאחדות רשתות המסחר וההסעדה), אבי שומר (צומת ספרים), רונן נמני (קפה קפה), איציק וואזנה (ACE) ועידן ווג (איסתא ספורט). והם קוראים לגנץ שלא לפרוש מהמרוץ הפוליטי, כדי להבטיח את הישארותו בכנסת הבאה כ"שומר הסף של הדמוקרטיה ושלטון החוק".

במכתבם כתבו ראשי המסחר לגנץ כי הם "רוצים לחזק את ידך ולהביע את תמיכתנו בך.. לא כולנו תמכנו בך בבחירות האחרונות, חלקנו אף התנגדנו נחרצות לכניסתך לממשלת נתניהו, אבל כולנו קוראים לך: תמשיך לשמור על ישראל מבפנים ולעמוד כחומה בצורה כשומר הדמוקרטיה".

תמיכת בכירי המסחר בישראל בגנץ, מגיעה לאחר שבחודש שעבר התפרסם מכתב בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון הקורא לו לעשות בדיוק ההיפך: לפרוש מהמרוץ, כדי שלא להותיר מנדטים בחוץ. "בני, אנחנו בכירי מערכת הביטחון לדורותיה, חבריך ואוהביך, רבים מאיתנו תמכו בך בבחירות האחרונות. חלקנו תמכנו בהחלטתך השנויה במחלוקת שבאה אחריהן, חלקנו לא. אבל כולנו בלי יוצא מן הכלל, כמוך, אנשי הארץ שדם אחינו ולוחמנו ספוג בה". גנץ אז טען כי הם "יורים לי כדור בגב".