"לחיסונים יש אפקט גדול, מקווה שנוכל לחגוג חג פסח רגיל"

כך אמרה הערב ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות • אלרעי פרייס אמרה כי מגמות התחלואה מעודדות, והשפעת החיסון ניכרת בבתי החולים,  לאחר שקבוצת הגיל המבוגרת התחסנה בשיעור משמעותי

ד"ר שרון אלרעי-פרייס / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן
ד"ר שרון אלרעי-פרייס / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן

"אנחנו עוקבים בזהירות אחר מדדי התחלואה. אני מקווה שאם הם יישמרו ויהיו כפי שהם היום, אני מקווה שנוכל לחגוג חג פסח רגיל, ללא מגבלות". כך אמרה הערב ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בתדרוך לציבור בנוגע למצב התחלואה בישראל ולמשימותיו של משרד הבריאות בעת הזו.

לדברי פרייס, "לחיסונים יש אפקט גדול, אנחנו פותחים את המשק כי אנחנו יכולים להסתמך עליהם. התו הירוק הוא לא ניסיון של משרד הבריאות להכריח אנשים להתחסן. אנחנו עובדים במרץ כדי לאפשר בדיקות מהירות שיזכו בכניסה למקומות בהם נדרש תו ירוק אנשים שלא חוסנו כי בחרו שלא להתחסן או לא יכלו להתחסן".

באשר לחגיגות חג הפסח בצל המגפה, אמרה אלרעי פרייס: "אני לא חושבת שצריך כרגע לדבר על הגבלות בפסח. יש חודש עד אז, וכולנו יודעים מה זה חודש במגיפת קורונה. הכל יכול להשתנות. אם המצב ימשיך כפי שהוא, לא יהיה צורך בהגבלות. אם נשמור על הגבלות וריחוק, בדרך הזו לא נהיה במצב של הגבלות בפסח ויהיה לנו חג נורמלי".

אלרעי פרייס אמרה כי מגמות התחלואה מעודדות, והשפעת החיסון ניכרת בבתי החולים, כאשר רוב המחוברים למכונת אקמו, הם בגילאים צעירים מאשר 60 - לאחר שקבוצת הגיל המבוגרת התחסנה בשיעור משמעותי. לדבריה, "יש לנו כיום תחלואה וקריטית בצעירים יותר ממה שראינו קודם ובעיקר באוכלוסייה שהיא לא מחוסנת. אבל ממצב של 170 ליום, כיום ישנם בין 80-70 מטופלים חדשים מדי יום. כל פטירה היא כואבת אבל גם כמויות הנפטרים הולכות ויורדות. כשאנחנו רואים את התמונה הזו אנחנו אומרים שאנחנו יכולים להמשיך ולפתוח".