בעקבות הפיצויים ששולמו למנהלים שעזבו: עובדי מגדל רוצים להתאים את ההסכם הקיבוצי הבא

דירקטוריון מגדל צפוי להכריע היום על פרידה מיו"ר החברה מוטי רוזן • ועד עובדי מגדל: "תנאי הפרישה המפליגים המוצעים בשנים האחרונות ולאחרונה בפרט ליו"ר ומנכ"לים הפורשים ממגדל מלמדים על מצבה האיתן של החברה"

שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ביטוח / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ביטוח / צילום: תמר מצפי

עובדי מגדל ביטוח מברכים היום (ד') את הכרעת דירקטוריון החברה, ועל "השגת יציבות בחברה", לאחר שנתן גיבוי למנכ"ל החברה רן עוז והביא לפרישתו של יו"ר החברה החדש מוטי רוזן, תוך שהם מסמנים כי לאחר שהחברה שבשליטתו של שלמה אליהו שילמה סכומי עתק למנהלים שהיו בחברה זמן קצר ופרשו בטרם עתה תוך קבלת פיצויים כאלה ואחרים, הגיע הזמן שהיא תשלם גם להם.

בוועד העובדים בחברה הביעו היום רצון לשקט ויציבות בחברה. במסר ששלח היום ועד עובדי מגדל לעובדים נכתב בין היתר כי "אנו בוועד העובדים משתדלים לא להתערב בסערות הפוקדות את הנהלת ודירקטוריון מגדל, אולם אנו מייחלים מזה זמן רב ליציבות בחברה. אנו מברכים ומחזקים את מנכ"ל החברה רן עוז ושותפים עמו כידוע במהלכים להצעדת החברה קדימה".

עוד הוסיף הוועד כי לאחר שהעובדים באו לקראת החברה בימי הקורונה, כך, כעת כש"סוף המשבר כבר ממש באופק", "ברור לנו כי הגיעה העת לתגמל אתכם על כך שידעתם להיכנס אל מתחת לאלונקה". בהקשר זה מזכירים אנשי ועד העובדים של החברה, בראשות היו"ר מודי גת, כי "בהתאם לתנאי הפרישה המפליגים המוצעים בשנים האחרונות ולאחרונה בפרט ליו"ר ומנכ"לים הפורשים ממגדל (עודד שריג, דורון ספיר, ניר גלעד ומוטי רוזן) אנו למדים על מצבה האיתן של החברה ואנו מבטיחים לכם שנדע, ביחד איתכם, להתאים את ההסכם הקיבוצי הבא ליכולותיה הכלכליות הגבוהות של מגדל. אין לנו ספק כי ברור לכל שעובדי החברה לא פחות חשובים".

הבוקר התברר כי חברי דירקטוריון מגדל חברה לביטוח צפויים להודיע כי הכריעו לטובת המנכ"ל עוז, ושלפיכך היו"ר רוזן צפוי לסיים את תפקידו לאחר כחודשיים וחצי בלבד בתפקיד. ככל הידוע, כרגע מתנהל דיון בדבר תנאי העזיבה של רוזן, ואולי הדירקטוריון אף יבחר במחליף, זמני או קבוע. ככל הנראה בעקבות החלטת הדירקטוריון רוזן התפטר מתפקידו.

ממגדל נמסר הבוקר כי "דירקטוריון מגדל התכנס אמש לדיון ארוך באירועים האחרונים. דיון המשך נקבע לשעות הצהריים ואחריו תצא הודעה מסכמת". עוד נציין כי כל מי שייבחר עתה ליו"ר מגדל ביטוח יידרש לקבל את אישורו של הממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת, שלא צפוי להיות חותמת גומי שתאשר אוטומטית את כל מי שדירקטוריון מגדל יציג לה.