מכה קשה למוטורולה: החשכ"ל ביטל זכייתה במכרז PTT לעובדי מדינה

החברה לא עמדה בדרישות עליהן התחייבה, וביטול הזכייה ילווה בחילוט ערבות • פרטנר, שהגיעה במכרז למקום השני, זכתה במקומה, אך לא החליטה האם לממש הזכייה בשל חלוף הזמן שעבר

החשב הכללי יהלי רוטנברג / צילום: דוברות משרד האוצר
החשב הכללי יהלי רוטנברג / צילום: דוברות משרד האוצר

החשב הכללי במשרד האוצר ביטל את זכיית מוטורולה סולושנס במכרז שבו זכתה לפני כשנה לאחר שלא עמדה בתנאים הקבועים בו. במקביל הודיע החשכ"ל על כך שהוא מחלט ערבות שהפקידה החברה במסגרת הזכייה שלה. מדובר על מכרז לאספקת שירותי PTT (PUSH TO TALK) על גבי הסלולר בהיקף של אלפי מכשירים לעובדי המדינה. בעקבות ביטול הזכייה של מוטורולה סולושנס מי שהגיעה למקום השני במכרז, חברת פרטנר, אמורה לזכות בו ואולם בשל חלוף הזמן בפרטנר צריכים להיערך לו מחדש ולבחון האם הוא כדאי.

ביטול הזכייה של מוטורולה סולושנס הוא אירוע חריג שבאוצר רואים אותו בחומרה רבה. מדובר על מכשירים שהחברה התחייבה לספק במכרז ושהיו חלק מהתמחור הכולל של ההצעה שלה. מדובר במכשירי PTT סיניים שנפוצים בשוק, אך בפועל מה שקרה הוא שהחברה ניסתה לספק מכשירים למשתמשים עובדי המדינה מתוצרתה שהם יותר יקרים ולהשית את העלויות על המדינה.

אחרי חודשים של דיונים ומשאים ומתנים ומשהבינו בחשכ"ל שאין סיכוי שהחברה תעמוד במכרז החליטו לבטל את זכייתה ולחלט לה ערבות שיכולה להגיע לסכום של מאות אלפי שקלים. כאמור מדובר באירוע יוצא דופן שבו המדינה מצאה את עצמה נבוכה דווקא בתקופת קורונה.

כאמור, בפרטנר קבלו הודעה על הזכייה שלהם כמי שהגיעו למקום השני והם נדרשים להשיב בקרוב האם בכוונתם לממש אותה. פרטנר ניגשה למכרז ביחד עם חברת מובייל טורנדו ובשל הזמן הארוך שעבר החברות צריכות להחליט האם זה כדאי להן.

היקפו של המכרז פתוח להנחות היות ויש הטוענים שמדובר במכרז לא גדול ולכן הסכומים בו מגיעים למיליוני שקלים בלבד ויש הטוענים שמדובר במכרז שעשוי להתפתח לכיוונים שונים ולאורך שנים יכול להגיע גם לעשרות מיליוני שקלים.

מהאוצר נמסר: "בחלוף כ-10 חודשים מתחילת ההתקשרות החליטה ועדת המכרזים במנהל הרכש הממשלתי בחשב הכללי על הפסקת ההתקשרות עם חברת "מוטורולה סולושנס ישראל בע"מ", ועל חילוט מהערבות שהגישה החברה. הודעה על כך נמסרה לחברה".

ממוטורולה סולושנס נמסר: "אנחנו בוחנים בימים את תשובת החשכ"ל".