נובולוג משקיעה בחברת רפואה מרחוק גרמנית כ-6.5 מיליון אירו

מדפלקס היא חברה המספקת לרופאים אפשרות לתקשר עם מטופלים בהתאם להנחיות איגוד רופאי ביטוח הבריאות הגרמני

חברת שירותי הרפואה נובולוג, הנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, הודיעה הבוקר על עסקה נוספת אחרי סדרה של רכישות שביצעה בשנים האחרונות. הפעם מדובר לראשונה בחברה לא ישראלית, וזאת בהתאם להצהרותיה של נובולוג בעבר, על כוונתה להתרחב לחו"ל. הנרכשת היא חברת MedFlex הגרמנית, ונובולוג רוכשת 20% ממנה, תמורת 6.5 מיליון אירו. נובולוג קיבלה אופציה לרכוש מניות נוספות של מדפלקס בהמשך.

מדפלקס היא חברת רפואה מרחוק גרמנית, מהמובילות בגרמניה על פי הודעתה של נובולוג, המספקת לרופאים אפשרות לתקשר עם מטופלים בהתאם להנחיות איגוד רופאי ביטוח הבריאות הגרמני ( KBV ).

לעומת החברות הישראליות שרכשה נובולוג בדרך כלל במלואן, במדפלקס היא כאמור משקיעה תמורת 20%. הגישה הזו תואמת את דבריו של עירן טאוס מנכ"ל נובולוג בעבר, לפיהם הוא מעוניין לבסס את פעילותו בחו"ל על עסק קיים מצליח ועל הידע והניסיון של השותפים המקומיים.

טאוס אמר בעבר כי הוא מעוניין להיכנס לשותפות בחברה "כמו נובולוג ההיסטורית", שהייתה חברת הפצת תרופות עם מעט חדשנות יחסית, ולהוסיף לה את היכולות של נובולוג בתחום השירותים המתקדמים והדיגיטליים. מדפלקס מעט שונה מכך, משום שהיא מבוססת לא על הפצת תרופות, אלא על שירותי טלהרפואה, אולם היא מתאימה לחזון בכל שכבר יש לה את ההסכמים הדרושים והתשתיות המשמעותיות במדינת היעד.

לעומת חברות אחרות בתחום הבריאות שהתרחבו לחו"ל אך לרוב למדינות בהן הרפואה מתקדמת פחות מבישראל, נובולוג פונה לשוק רפואי חזק. שוק הבריאות בגרמניה נחשב לאחד המובילים בעולם, וכ-400 מיליארד אירו מושקעים בו בשנה. למרות זאת, בתחומים מסויימים של בריאות דיגיטלית ישראל נראה מתקדמת יותר מגרמניה, שהעבירה בשנת 2019 את חוק הבריאות הדיגיטילית כדי להאיץ את החדשנות בשוק הזה. השנה האחרונה הביאה גם בגרמניה, כמו ביתר העולם, לעליה בשימוש במערכות רפואה מרחוק.

טאוס אמר היום כי: " חברת Medflex הנמצאת במגמת צמיחה מואצת הינה שחקנית מרכזית בשוק הטלמדיסין בגרמניה. שוק הבריאות הדיגיטלי בגרמניה הוא אחד השווקים האטרקטיביים ביותר בתחום הבריאות הדיגיטלית וההשקעה ב-Medflex היא צעד ראשון חשוב ביישום התוכנית האסטרטגית של נובולוג להרחבת פעילותה בחו"ל. בכוונת החברה לפעול למיצוי הסינרגיה בין פעילויות ויכולות קיימות של החברה כיום, לבין פעילותה הנוכחית והעתידית של Medlex".

אלון שקלארק, מנכ"ל, מייסד ושותף במדפלקס, אמר כי: Medflex מעצימה את מי שנמצא בלב מערכות הבריאות שלנו - הרופאים. שירות המסנג'ר והווידיאו של Medflex נמצא בחזית התקשורת הרפואית הדיגיטלית בקרב מטופלים וגם בקרב אנשי מקצוע בתחום הבריאות. אנו נרגשים מהשותפות עם נובולוג ומצפים לפעול במשותף למימוש אסטרטגיית הצמיחה השאפתנית של Medflex".

נובולוג יוצגה בעסקה ע"י עורכי הדין יעקב אנוך, סיון נרקיס וליהיא בכר ממשרד מ. פירון ושות'.

נובולוג  רשמה ב-9 החודשים הראשונים של 2020 הכנסות של 859 מיליון שקל, גידול של 10% לעומת התקופה המקבילה, ורווח של 32 מיליון שקל, לעומת 4 מיליון בתקופה המקבילה. שירותי הבריאות הייחודיים של החברה, כולל שירותים דיגיטליים ורפואה מרחוק, ופרוייקטים מיוחדים שערכה עבור המדינה עזרו לה לצלוח את שנת הקורונה תוך צמיחה בפעילות, ורכישות שעשתה במהלך השנה התווספו לשורת ההכנסות שלה. בשנה האחרונה עלתה מניית החברה 91%.

"אנחנו רוצים להיות שחקן משמעותי"

בשיחה עם "גלובס" אמר טאוס: "מדובר בשוק הבריאות הכי מעניין בעולם המערבי בתחום הדיגיטל. גרמניה היא כלכלה מאוד חזקה אבל בתולית מאוד בנושא הדיגיטלי, בעיקר בגלל שיקולים של פרטיות מידע, ואינטרסים מורכבים נוספים של כלכלת בריאות, שרק כעת מתחילים להיפתר. היום רופאים רבים בגרמניה עדיין עובדים עם תיקיית נייר ומתאמים תורים בטלפון או בפקס. אז אנחנו רוצים להיות שחקן משמעותי ומעניין בשוק שהוא כנראה המעניין ביותר בעולם המערבי בתחום הדיגיטל. אנחנו מצטרפים אליו ברגע דרמטי.

"למדפלקס יש פלטפורמה בשלה ברמה הטכנולוגית ויש לה אלפי משתמשים. זו פלטפורמה שרואה את הרופא במרכז, ועל בסיס הפלטפורמה הזו ניתן להרכיב שירותים נוספים רבים. היינו הולכים על העסקה הזו עם או בלי הקורונה. כמובן שהקורונה הוא חוויה מטלטלת ונותנת רוח גבית לתהליכי הדיגיטציה.

"אנחנו נשקיע בחו"ל במקומות שבהם אנחנו רואים אפשרות לחדשנות ופוטנציאל צמיחה, אם זה שירותי רפואה מתקדמים, ביתיים או בעולם הדיגיטל".