צה"ל הוא הצבא הראשון בעולם שמגיע לחסינות העדר בזכות מבצע החיסונים הצה"לי

צה"ל הגיע היום לשיעור מחוסנים ומחלימים של 81%, ובחלק מהיחדות השיעור אף גבוה יותר • ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן, אומר כי התחלואה יורדת בכלל צה"ל

חיסון חיילי צה"ל / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov
חיסון חיילי צה"ל / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

צה"ל הגיע היום לשיעור מחוסנים ומחלימים של 81%, ובחלק מהיחדות השיעור אף גבוה יותר.

ר' אט"ל (אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה), אלוף איציק תורג'מן, אומר כי צה"ל בשלהי מבצע החיסונים, והתחלואה יורדת בכלל צה"ל. "הגדרנו לעצמנו כמה יעדים - לחסן את צה״ל כמה שיותר מהר. הערכנו שהמבצע ייארך 8-10 שבועות, והיום אנחנו מסיימים את השבוע העשירי, עשינו את זה בזמן הקצר ביותר, באופן מדויק. מדובר במבצע לוגיסטי מורכב ביותר בעיקר בשל מגבלות החיסון. המפקדים הפגינו מנהיגות, הרתמות. להערכתנו, כבר שבוע הבא נהיה עם 85% מחוסנים. הצלחת המבצע תאפשר לנו לחזור לשגרה מסוימת.

קצין רפואה ראשי תא"ל אלון אייזנברג: "צה"ל הוא הארגון הגדול הראשון בעולם שמחוסן, עד לפני חודשיים זה היה נראה בלתי אפשרי, עשינו את זה בלמידה כל יום, יש לנו הרבה מה להתגאות בו. השפענו לרוחב ועל העולם. קיימנו שיתוף פעולה מצוינת עם המערכת האזרחית, זה שהמסה הגדולה של צה״ל מחוסנת נותן לנו להתנהג אחרת - התכנסויות, אימונים, ליחידות מחוסנות מעל 90%. זה מאפשר לנו גם להסתכל קדימה ולהיות אופטימיים, אך אנחנו ממשיכים לשמור על ההנחיות ולקיים הערכות מצב מידי יום".