פימי נכנסה, ואליקים בן ארי זכתה במכרז להפעלת מחצבת רוויה

קרן פימי שילמה לאחרונה 150 מיליון שקל עבור 50% מהבעלות בחברת ההנדסה והתעשייה הוותיקה • במכרז להפעלת המחצבה שבצפון גברה החברה על שישה מתמודדים כשהציעה כרבע מיליארד שקל; ההצעה השנייה בגובהה עמדה על כ-180 מיליון שקל

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום, גלובס
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום, גלובס

חברת ההנדסה והתעשייה הוותיקה אליקים בן ארי זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להפעלת מחצבת "רוויה" שנמצאת בסמוך לקיבוץ מירב שבשטחי מועצת עמק המעיינות. מדובר במחצבה ותיקה שעד למאי 2019 הופעלה על-ידי חברת "חולות לבנים בע"מ".

למכרז שקיימה כעת רמ"י (ושנדחה מספר פעמים) ניגשו בסך-הכול שבע חברות, כאשר מחיר המינימום עמד על 25 מיליון שקל. אליקם בן ארי זכתה כשהציעה את המחיר הגבוה ביותר, שעמד על 251.5 מיליון שקל. מדובר בהצעה גבוהה בהרבה מההצעה השנייה בגובהה שהוגשה במכרז על סך 180.1 מיליון שקל. ממוצע ההצעות במכרז עמד על כ-164 מיליון שקל.

150 מיליון שקל מקרן פימי

אליקים בן ארי נוסדה ב-1970 ועוסקת בביצוע בין היתר בפרויקטים הנדסיים. בבעלותה מפעלי תעשייה בתחום ייצור חומרי חציבה, והיא עוסקת בהובלה כבדה ובתחומי איכות הסביבה. לפי אתר החברה, עד לזכייתה במכרז הנוכחי הפעילה החברה ארבע מחצבות ומפעלים נלווים בתחום חומרי מחצבה. מחזור המכירות השנתי של הקבוצה עומד על מאות מיליוני שקלים.

הזכייה בהפעלת מחצבת "רוויה" היא הצעד המשמעותי הראשון לחברה לאחר כניסתה של קרן ההשקעות הפרטיות פימי, בניהולו של המייסד ישי דוידי, לחברה. באוגוסט האחרון חשף גלובס כי קרן פימי מנהלת משא-ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברה, זאת תוך השקעה של כ-150 מיליון שקל. מבדיקת גלובס כעת עולה כי בינואר האחרון העסקה נחתמה סופית, כך שפימי מחזיקה כיום 50% ממניות החברה. 25% הם בבעלות משפחת המייסדים בן ארי, ו-25% בבעלות תומר קוקו השקעות שבשליטת איש העסקים קוקו עובדיה.

המכרז כולל הסדרים תחבורתיים

יצוין כי כחלק כחלק מתנאי המכרז, אליקים בן ארי צריכה להסדיר צומת עם כביש 667 ולסלול דרך גישה למחצבה, וזאת על חשבון החברה. בין היתר נכתב בחוברת המכרז בעניין זה כי "דרך הגישה הקיימת למחצבה אינה מאושרת בתוכנית סטטוטורית". כן נכתב כי הסדרת הצומת וסלילת דרך הגישה יבוצעו לא יאוחר משנתיים ממועד החתימה על החוזה מול רמ"י.

"הרשות תהא רשאית להתנות את פעילות הכרייה והחציבה במחצבה בסיום הסדרת הצומת וסלילת דרך הגישה כנדרש, זאת מלבד סעדים השמורים לה בדבר ביטול חוזר ההרשאה וחילוט ערבות הביצוע, כולה או חלקה", נכתב בחוברת המכרז.