באמירויות הודיעו על השקעת עתק בישראל: מי התחומים שירוויחו?

איחוד האמירויות הודיעה כי תקים קרן השקעות אסטרטגיות בהיקף של עשרה מיליארד דולרים שתהיה משותפת לישראל ולאיחוד • הקרן תפעל בעיקר במגזר הפרטי ותשים דגש על תמיכה במיזמים שיקדמו את הרווחה הכלכלית בשתי המדינות ובאיזור כולו

טקס חתימת הסכם השלום בוושינגטון. עם איחוד האמירויות / צילום: אבי אוחיון - לע"מ
טקס חתימת הסכם השלום בוושינגטון. עם איחוד האמירויות / צילום: אבי אוחיון - לע"מ

איחוד האמירויות תקים קרן להשקעות אסטרטגיות בישראל בהיקף של עשרה מיליארד דולרים. ההודעה על כך אמורה הייתה להתפרסם אמש (ה') במהלך הפגישה המתוכננת בין יורש עצר והשליט בפועל של האמירויות, השיח' מוחמד בין זאייד, לראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר שהפגישה בוטלה בשל העימות הדיפלומטי עם ירדן, הודיע נתניהו על הכוונה האמירתית להשקעות בישראל והבוקר (ו') פרסם זאת גם השליט מהאמירויות.

בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות האמירתית נאמר כי תהיה זו קרן משותפת לישראל ולאמירויות, והיא תשקיע בתחומי האנרגיה, תעשיה, תשתיות ושימוש במים, חלל, בריאות, אגריטק ועוד. הקרן תשים דגש על תמיכה במיזמים שיקדמו את הרווחה הכלכלית בשתי המדינות ובאיזור כולו. היא תפעל בעיקר במגזר הפרטי ולא הממשלתי.

בהודעת האמירויות נאמר כי הקרן מיישמת את מטרות הסכמי אברהם ומתבססת עליהם, ליישום שותפויות וחיבורים בכל תחומי החיים ולרווחת אזרחי המזרח התיכון ולקידום החברתי כלכלי של האיזור. "הקרן מסמלת את הרוח של הסכמי השלום שנועדו לשפר את רווחתם של תושבי האיזור", נאמר בהודעה.

נזכיר כי בהסכמי אברהם סוכם על הקמת קרן משותפת בהיקף של 30 מיליארד דולר במימון אמריקאי ברובו, אך הקרן הזו לא הוקמה ולאחר חילופי השלטון בוושינגטון, המהלכים להקמתה הוקפאו.