מינאפוליס תעניק למשפחת ג'ורג' פלויד 27 מיליון דולר

מועצת העיר אישרה פה אחד את ההסדר הכספי עם משפחתו של פלויד, שמת לאחר ששוטר חנק אותו • אחיו של פלויד התחייב להשתמש בחלק מהכסף לסיוע לקהילות שחורות שנאבקות באי-צדק בארה"ב

איור לזכרו של ג'ורג' פלויד במינאפוליס / צילום: Associated Press, Jim Mone File
איור לזכרו של ג'ורג' פלויד במינאפוליס / צילום: Associated Press, Jim Mone File

מועצת העיר של מיניאפוליס אישרה פה אחד הסדר כספי עם משפחתו של ג'ורג' פלויד בסך 27 מיליון דולר. פלויד מת בשנה שעברה לאחר ששוטר חנק אותו על הכביש באמצעות ברכו במשך 8 דקות כאשר שלושה שוטרים אחרים מסייעים לו. מותו של פלויד עורר קיץ מתוח של הפגנות על רקע היחס הגזעני של המשטרה והממשל האמריקאי בכלל לשחורים בפרט ולא־לבנים בכלל.

"בשם כל מועצת העיר אני רוצה להביע את תנחומי העמוקים למשפחתו של ג'ורג' פלויד, חבריו וכל הקהילה שלנו שמתאבלת על אובדנו", אמרה נשיאת מועצת העיר מיניאפוליס, ליסה בנדר. "שום סכום כסף לא יכול לתת מענה לכאב או לטראומה העזים שנגרם על ידי מוות זה".

"מותו הנורא של ג'ורג' פלויד, שלו היו עדים מיליוני אנשים בעולם, שיחרר דרישה עמוקה לצדק ושינוי", אמר בן קרומפ, עורך הדין למשפחה שהגדיר את ההסכם עם העיר כ"היסטורי".

"ההסדר מעביר מסר רב עוצמה שחיי שחורים אכן חשובים וכי אלימות המשטרה נגד אנשים צבעוניים חייבת להסתיים", אמר קרומפ.

פילוניס פלויד, אחיו של ג'ורג', התחייב להשתמש בחלק מהכסף לסיוע לקהילות שחורות אחרות שנאבקות באי־צדק.

במקביל, בימים אלה מתבצע באולם בית המשפט במרכז העיר מיניאפוליס, תחת אבטחה הדוקה, הליך של בחירת מושבעים למשפט של השוטר דרק שובין, שחנק למוות את פלויד ומואשם ברצח מדרגה שנייה ושלישית. בחירת המושבעים אמורה להימשך שבוע נוסף. טיעוני הפתיחה למשפט נקבעו ל־29 במרץ.

שלושת השוטרים האחרים הואשמו בעבירה של רצח מדרגה שנייה והריגה, והם צפויים לעמוד לדין באוגוסט. כל הארבעה טוענים כי הם אינם אשמים.

פערים בין אמריקאים לבנים ושחורים

סקר חדש שנערך על ידי USA Today/Ipsos poll בתחילת החודש מצא כי הלבנים והשחורים בארה"ב חלוקים ביניהם ביחס לנסיבות שהובילו למותו של פלויד וליחסים הבין־גזעיים בארה"ב בכלל. 64% מאמריקאים השחורים תיארו את מותו של פלויד כ"רצח", בעוד שבקרב הלבנים, רק 28% השיבו כי מדובר ב"רצח" ו־33% אמרו כי מדובר ב"ברשלנות מצד השוטר".

בסקר דומה שנערך ביוני על ידי USA Today/Ipsos poll, כאשר ההפגנות בגנות המשטרה עדיין התרחשו בכל רחבי ארצות הברית, 60% מכלל הנשאלים תיארו את מותו של פלויד כרצח. כעת המספר צנח ל־36%.

בסך הכל, על פי הסקר הנוכחי יותר אמריקאים, 47%, מאמינים שהיחסים בין־גזעיים לא השתפרו ולא החמירו בשנה האחרונה. אולם 40% אמרו כי הם חשים כי היחסים הבין־גזעיים באמריקה דווקא הורעו במהלך 2020. 13% בלבד אמרו כי הם חושבים שהם השתפרו.

בחלוקה אתנית, 54% מהאמריקאים השחורים טוענים שהיחסים הבין־גזעיים החמירו בשנה האחרונה, בעוד ש־10% מהם סבורים כי הם כן השתפרו. 51% מהאמריקאים הלבנים חשים כי היחסים הללו לא השתפרו ולא החמירו ו־35% אמרו כי הם דווקא החמירו.