טיסת ישראייר של הפקת "הישרדות" תצא לפועל אחרי שקיבלה אישור לטוס מעל סעודיה

הטיסה תצא באיחור של כ-4 שעות, לאחר שרשויות התעופה של סעודיה סירבו תחילה להעניק למטוס אישור לטוס מעל שטח המדינה

נתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

טיסת ישראייר של הפקת "הישרדות" תצא לדובאי לאחר שקיבלה אישור לטוס בשטח האווירי של סעודיה. הטיסה תצא בעיכוב של כ-4 שעות, לאחר שמוקדם יותר היום (א') סעודיה סירבה להעניק לה אישור.

מדובר בטיסה פרטית ששכרה הפקת "הישרדות". ישראייר מבצעת טיסות פרטיות בימים אלה, כולל לאיחוד האמירויות, והעובדה שלא ניתן אישור לטיסה האמורה לצאת היא חריגה. עם זאת, רשויות התעופה של ירדן איפשרו למטוס לעבור בשטח האווירי של הממלכה. אך בלי המסלול המקוצר, כלומר מעל ערב הסעודית, הטיסה לא הייתה יכולה להמריא, שכן משך הטיסה היה מתארך משמעותית.

לא ברור אם סעודיה סירבה תחילה לאשר את הטיסה לאור איסור שנובע מסיבות טכניות או ביטחוניות, או מסיבות שהן מדיניות או פוליטיות, וקשורות לביטול הטיסה של בנימין נתניהו מהשבוע החולף, אבל מה שברור שהסירוב הפתיע את ישראייר. נזכיר כי טיסתו של ראש הממשלה שתכנן להמריא לאבו דאבי לפגישת בזק עם יורש העצר מוחמד בין זאייד - בוטלה ברגע האחרון. נתניהו נימק כי הביקור באמירויות לא התאפשר בגלל מה שהגדיר כאי הבנה, וקשיים בתיאום הטיסות כאשר הכוונה היא לעימות עם ירדן לאור ביטול ביקורו של יורש העצר הירדני הנסיך חוסיין, שהיה אמור לבקר במסגדי הר הבית לתפילה.

מלשכת ראש הממשלה אף נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צפוי לבקר היום באיחוד האמירויות אך בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה. הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום. עוד צוין כי לאחר מכן הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת רה"מ בשמי ירדן אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור - סוכם ע"י ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה".

יממה לאחר מכן אישר שר החוץ הירדני שארצו הקשתה על נתניהו לטוס לאמירויות. "אתה משבש ביקור דתי ואז מצפה לטוס בשטח האווירי של ירדן? בואו נהיה רציניים פה", כך אמר בראיון ל-CNN.

עד כמה דרמטי המעקף דרך ירדן? באיגוד הטייסים המחישו בטוויטר את משמעות הטיסה לאמירויות דרך השטח האווירי של ירדן או במעקף דרך סעודיה וקטאר וציינו כי מדובר בתוספת של 20 דקות לטיסה.