בזק | בלעדי

דרמה בוועד העובדים בבזק: החמישייה המסורתית צפויה להתחלף

לאחר עשרות שנים בתפקיד צפויים שלושה מחברי "החמישייה", ראשי הוועדים בבזק, לפרוש בקרוב • הועד צפוי להכריז על בחירות בזק בשבועות הקרובים

שלמה כפיר / צילום: איל יצהר
שלמה כפיר / צילום: איל יצהר

ועד העובדים בבזק המונהג ביד רמה בידי ה"חמישייה", ובראשם שלמה כפיר, נהנה מיציבות כבר תקופה ארוכה מאד, כאשר לאורך השנים מעטים ניסו להתמודד מול חברי החמישייה בבחירות, ואלו שניסו סוכלו בדרכים שונות לאורך השנים. עכשיו הדברים צפויים להשתנות. גורמים בקרב העובדים בבזק אומרים כי שני חברי החמישייה, יאיר ברזני ממחוז הצפון ושאול שם-טוב ממחוז המרכז, חתמו כבר על פרישה וצפויים לפרוש מהחברה בשבועות הקרובים. גם שלמה כפיר, המנהיג הבלתי מעורער של ועד העובדים בבזק צפוי לפרוש בקרוב, מיד אחרי בחירות בזק שיוכרזו בהפתעה בשבועות הקרובים ושבהם הודיע שלא יתמודד.

הסיבה לשקט המוחלט בנושא נובעת מהחשש של חברי החמישייה המכהנים כי יקומו מתמודדים שינסו לאתגר את היורשים שהם הציבו לעצמם. הדברים נוגעים בעיקר, למחוז הצפון שם מבקש נציג החמישייה הנוכחי יאיר ברזני להציב גורם שמקורב אליו משפחתית כמחליפו, וכמובן גם במחוז ת"א שם מבקש שלמה כפיר לקדם את מי שבחברה נחשב למקורבו, רמי בן מרדכי. בן מרדכי, נציג הטכנאים, נתפס כגורם שכוחו רב מדי בשל קרבתו לכפיר. עם פרישתו של שלמה כפיר, יקומו, ללא ספק, מועמדים אחרים מהמחוז שינסו לאתגר את בחירתו של בן מרדכי. כפיר ציין בעבר כי הוא יימנע מהמלצה על מועמד זה או אחר.

שני נציגי החמישייה האחרים, איציק בסלו נציג המטה, ויהודה וויצמן נציג ירושלים והדרום, צפויים להתמודד בחירות הקרובות ואינם צפויים לפרוש בשל גילם הצעיר יחסית. שניהם נהנים מתמיכה רחבה במחוזותיהם, ובסלו אף צפוי להתמודד על תפקיד יו"ר ועד העובדים, כשהוא מהנה מתמיכתו של וייצמן נציג ירושלים והדרום, ומבראזני נציג הצפון. בסלו אף נחשב כמקורב מאד לשלמה כפיר, והיה יד ימינו בכל הסכמי העבודה שנחתמו בבזק בשנים האחרונות, ואף נחשב כמקורב למנכ"ל, דודו מזרחי, בשל הכרות וחברות של עשרות שנים בין השניים.

הבחירות הקרובות, מיד שיוכרזו צפויות להיות סוערות ומעניינות במיוחד, ויאפשרו אולי, לראשונה מזה שנים, לעובדי בזק לצאת ולבחור באופן חופשי, ללא חשש ומורא, ויתכן אף שנראה לראשונה מועמדים חדשים המציגים את מועמדותם ללא חשש, בעיקר במחוז הצפון, המרכז ות"א והשרון שם כאמור, פורשים חברי הועד הנוכחיים.