פרופ' יורם יובל הודיע על פרישה ממפלגתו של ירון זליכה

פרופ' יובל, שהיה במקום השלישי במפלגה הכלכלית, פורש בעקבות הסקרים לפיהם זליכה לא צפוי לעבור את אחוז החסימה • במקומו ישובץ אל"מ איציק תורג'מן

פרופ' יורם יובל / צילום: שלומי יוסף
פרופ' יורם יובל / צילום: שלומי יוסף

פרופ' יורם יובל הודיע היום (א') על פרישתו מהתמודדות בבחירות במסגרת המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה. בהודעה לעיתונות מטעם המפלגה נכתב כי יובל פורש בעקבות הסקרים לפיהם זליכה לא צפוי לעבור את אחוז החסימה, סקרים אותם במפלגה מכנים כ"פייק סקרים". פרופ' יובל היה במקום השלישי במפלגה הכלכלית ויועד לתפקיד שר הבריאות.

במקומו של יובל ישובץ אל"מ איציק תורג'מן, חתן פרס ביטחון ישראל. פרופ' זליכה הודה לפרופ' יובל ואמר כי "אנו מכבדים את חברנו פרופ' יורם יובל ומקבלים את החלטתו לפרוש. חבל שמסע הלחצים האינטרסנטי, שהופנה אך ורק כלפי המפלגה הכלכלית, מנע מיורם לשרת את עם ישראל בכנסת. הציבור לא מאמין לפייק סקרים ואם כל מי שרוצה להצביע עבורנו לא יושפע מהם ויביא איתו עוד מתלבט אחד לקלפי, נהיה הפתעת הבחירות ובגדול".

פרופ' יובל הוא פסיכיאטר ומהפעילים הבולטים במחאה נגד נתניהו. בזמן הסגר הראשון נאבק נגד ההחלטות שקיבל שר הבריאות יעקב ליצמן. בראיון שהעניק לפני שלושה שבועות ל"ישראל היום" אמר כי "החלום שלי הוא להיות שר הבריאות ולנער את המערכת המורעבת והמוחלשת הזאת. משרד הבריאות הורעב לאורך עשר שנים בצורה נוראה, וזו פשוט חרפה. לפעמים אומרים לי 'אתה חושב שאתה יכול להיות פוליטיקאי טוב?', אז לא, אני לא חושב שאהיה פוליטיקאי טוב, אבל במשרד הבריאות עמד עשר שנים פוליטיקאי מצוין, השר יעקב ליצמן, שחירב את המשרד בשיטתיות. אני חושב שבמשרד הבריאות צריך להיות רופא טוב".