משרד הבריאות: התקדמות נוספת במתווה פתיחת המשק

לפי משרד הבריאות, המועדונים ייפתחו לפי התו הירוק כבר בפעימה הקרובה, ככל הנראה עד ליום ראשון הבא • בנוסף הודיע המשרד כי החל מ-21 במרץ, מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן

משרד הבריאות הודיע היום (א') על התקדמות במתווה פתיחת המשק: המועדונים ייפתחו לפי התו הירוק כבר בפעימה הקרובה, ככל הנראה עד ליום ראשון הבא. המתווה המדויק לפתיחתם יקבע במהלך השבוע על ידי משרד הבריאות. בנוסף, החל מיום ראשון הבא, 21 במרץ, מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף.

מתווה הבדיקות המהירות צפוי לשמש לטובת כניסה לפעילויות תו ירוק, כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים, באופן המופרד מבדיקות ה-PCR הלאומיות. בתי העסק השונים יוכלו להזמין ספקי בדיקות מהירות מתוך רשימה מאושרת שתפורסם באתר משרד הבריאות, כאשר משרדי הממשלה בוחנים את הדרך המיטבית לאפשר רמת מחירים נאותה לבדיקות הללו.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר היום בצהריים בתדרוך לתקשורת כי כבר בשבוע הבא תתאפשר כניסה לאירועים באמצעות התו הירוק. לדבריו, "אנחנו מכינים את התשתית הרגולטורית לכך ובעלי העסקים יוכלו להשתמש בחברות דיגום מאושרות לבדיקת נכנסים לעסק. הכיוון הוא אופטימי. כדי שנזכה להמשיך בדרך זו היא חייבת להיות מנוהלת ולהתבצע בצורה אחראית, היא עוברת לבעלי העסק והתושבים, לכולנו".

אש הדגיש כי למרות ההטבה בנתוני התחלואה, "הסיכון בהבאה ארצה של מוטציה מסוכנת קיים כל הזמן, וכך ימשיך להיות. לכן, האחריות על שמירת כללי הבידוד היא קודם כל בידיים של החוזרים מחו"ל, גם בתוך הבית וגם מחוץ לבית. הדרך לנסיעה לחו"ל בלי להיות מחויב בבידוד בחזרה למי שלא מחוסן היא עוד ארוכה. אני לא יכול להגיד מתי אבל זה לא קרוב".