איירון סורס במו"מ להנפקה באמצעות SPAC לפי שווי של 10 מיליארד דולר

לפי דיווח בבלומברג, חברת ה-SPAC תומא בראבו אדוונטג' (Thoma Bravo) תנסה לגייס כמיליארד דולר • אם המהלך יצליח והמגעים בינה לבין החברה יושלמו, איירון סורס תתמזג לתוכה לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר

 

תומר בר זאב / צילום: איל יצהר
תומר בר זאב / צילום: איל יצהר

לאחר מספר ניסיונות הנפקה בניו יורק, נראה שהפעם איירון סורס בדרך הנכונה להיכנס למועדון החברות הציבוריות בוול סטריט.

לפי דיווח בבלומברג, חברת ה-SPAC (חברת מעטפת שהוקמה לצורך מיזוה לתוך חברה קיימת) תומא בראבו אדוונטג' ( Thoma Bravo ) תנסה לגייס כמיליארד דולר ואם המהלך יצליח והמגעים בינה לבין החברה יושלמו, איירון סורס תתמזג לתוכה לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר. כך על פי מקורות הקרובים לנושא.

איירון סורס פועלת בתעשיית ה-AdTech ויש לה שלושה קווי פעילות מרכזיים: דיגיטל, מובייל ואנטרפרייז. 

איירון סורס הוקמה ב-2011 על ידי תומר בר זאב והאחים רועי, אייל ואיתי מילרד, שהחזיקו עד ל-2019 בקרוב ל-45% מהמניות בה. בעלי מניות נוספים הם ויולה ונצ'רס, הקרנות 83North ודיסרפטיב של טל ברנוח, סבן ונצ'רס, לאומי פרטנס וכלל תעשיות. בשנת 2019 רכשה קרן ההשקעות הפרטיות CVC כרבע ממניות איירון סורס בכ-400 מיליון דולר. הייתה זאת עסקת סקנדרי שבה הכסף לא נכנס לקופת החברה. 

איירון סורס גייסה במהלך השנים סכום של 120 מיליון דולר. לחברה רווח תזרימי תפעולי חיובי ובשנים האחרונות חילקה החברה דיבידנדים לבעלי המניות בהיקף כולל של מעל 200 מיליון דולר. 

איירון סורס מבקשת להגיע לאקזיט כבר שנים רבות, הן במשאים ומתנים מול חברות פרטיות והן בכוונתה לצאת להנפקה, עליה דווח כבר בשנת 2014. המכירה של חלק ממניותיה ל-CVC הגיעה לאחר שב-2017 החברה ניהלה משא מתן מול קרן פרימוורה, וב-2016 פורסם כי היא ניהלה משא ומתן למכירתה לקרנות סיניות שונות. שווי החברה בעת המשאים ומתנים הוערך בסכום שנע בין 1.5 ל-1.8 מיליארד דולר. גם הפעם ייתכן שהמהלך לא יושלם, שכן בין הצדדים מתנהל מו"מ שעדיין לא הבשיל.