מכירת מניות השליטה בדיסקונט השקעות יוצאת לדרך: שר התקשורת נתן אור ירוק

בעקבות קבלת האישור לעסקה, אמורה מגה אור להשלים את הרכישה בתוך חמישה ימי עסקים

צחי נחמיאס, בעל השליטה בחברת מגה אור / איור: גיל ג'יבלי
צחי נחמיאס, בעל השליטה בחברת מגה אור / איור: גיל ג'יבלי

מכירת מניות השליטה (כ-82%) בחברת דיסקונט השקעות יוצאת לדרך. הערב (ב') אישר שר התקשורת בני גנץ את מכירת המניות לידי קבוצת המשקיעים אותה מובילים חברת הנדל"ן מגה אור ובעל השליטה בה צחי נחמיאס.

קבוצת המשקיעים שמובילה מגה אור צפויה לכלול את איש העסקים רמי לוי, שעשוי לרכוש כ-10% ממניות דסק"ש, וכן אנשי עסקים נוספים כדוגמת חן למדן, בעל השליטה בחברת אוריין.

בעקבות קבלת האישור לעסקה, אמורה מגה אור להשלים את הרכישה בתוך חמישה ימי עסקים, כפי שהתחייבה לאחרונה בפני בעלי התפקיד בחברת אי.די.בי. קודם לכן, אישר אמש ביהמ"ש המחוזי בת"א את התיקון להסכם שביקשה מגה אור, במסגרתו יירכשו המניות בני שלבים, הראשון כאמור בתוך חמישה ימי עסקים ממועד קבלת אישור שר התקשורת.

ביום חמישי האחרון הגישה מגה אור לבעלי התפקיד באי.די.בי את הצעתה הרשמית לפיצול מועדי התשלום בעסקה לרכישת מניות השליטה (כ-82%) בחברת דיסקונט השקעות. הפיצול נועד לאפשר למגה אור לצרף לקבוצת הרוכשים גם את חברת אלקו, שתידרש גם היא לאישורי הרגולטורים.

מגה אור התחייבה בנובמבר האחרון להוביל קבוצת משקיעים שתרכוש מידי בעלי התפקיד באי.די.בי כ-82% ממניות דסק"ש תמורת סכום של 1.1145 מיליארד שקל בתשלום אחד במזומן. לטובת העסקה העמידה מגה אור לבעלי התפקיד ערבויות בנקאיות בהיקף של 245 מיליון שקל.

במסגרת העסקה תכננה מגה אור לרכוש 29.9% ממניות דסק"ש, כשאת יתרת המניות היו אמורים לרכוש משקיעים נוספים. עם זאת, בעקבות רצונה לצרף את חברת אלקו לקבוצת הרוכשים, ועקב החשש לעיכוב בקבלת האישורים לעסקה בשל כך, הוחלט לפצל את העסקה לשני שלבים.

בשלב הראשון יירכשו 47%-60% ממניות דסק"ש תמורת 637-813 מיליון שקל בידי מגה אור ומשקיעים אחרים, וזאת כאמור חמישה ימי עסקים לאחר קבלת אישור שר התקשורת. עם זאת, מגה אור טרם קיבלה את אישור הממונה על התחרות לרכישת 29.9% ממניות דסק"ש, ולכן היא עשויה לרכוש בשלב הראשון רק 24.9% מהמניות (במקרה של רכישה בשיעור נמוך מ-25% אין צורך באישור הממונה).

יתרת מניות שלא יירכשו בשלב הראשון של העסקה, יירכשו עד 90 ימים לאחר מכן בידי אלקו ו/או בידי משקיעים אחרים. זאת כמובן בהתאם ליכולתה של אלקו להשיג את האישורים הרגולטוריים הדרושים.

יש לציין כי תמורת העסקה תיוותר ללא שינוי, אולם בשל העיכוב הצפוי שייווצר מצירופה של אלקו, הסכימה מגה אור לשלם ריבית בשיעור שנתי של 5.25% במשך התקופה שבין שני השלבים ובעבור התמורה שתשולם בשלב השני. בנוסף הסכימה מגה אור, כי עד להשלמת השלב השני יחזיקו כונסי הנכסים של 70% ממניות דסק"ש בעקבות בנקאית על מחצית התמורה שנשמרה לשלב השני, ואילו נאמן אי.די.בי יחזיק בערבות בנקאית נוספת של 50 מיליון שקל.

עוד הוסכם כי מגה אור תעניק פיצוי של 100 מיליון שקל למחזיקי האג"ח במקרה של שבמועד השלמת השלב השני לא תשולם מלוא התמורה עבור יתרת המניות, וזאת ללא קשר לערבויות הבנקאיות שהועמדו לטובתם. במקביל, תגיש סלקום לשר התקשורת בקשה ולפיה תרכוש אלקו 24.8%-29.8% ממניות דסק"ש ואילו דסק"ש עצמה תגיש בקשה לרשות התחרות בנוגע לרכישת מניותיה בידי אלקו (הודעת מיזוג).

הצעת מגה אור הוגשה ואושרה לאחר מגעים שניהלה מול נאמן אי.די.בי עו"ד אופיר נאור ומול כונסי הנכסים למניות השליטה בדסק"ש, עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני.