חברות ה-IT משגשגות: תוצאות שיא לוואן טכנולוגיות וחילן

חילן דיווחה על עלייה של 8.3% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, ל-126 מיליון שקל • וואן סיימה את 2020 עם צמיחה של 17.4% בהכנסות לכ-1.9 מיליארד שקל, ורווח של 93 מיליון שקל

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

חילן ו-וואן טכנולוגיות, שתיים מחברות שירותי ה-IT הנסחרות בבורסה בתל אביב פרסמו היום דוחות כספיים לסיכום 2020, ושתיהן, על אף משבר הקורונה, מסכמות את השנה עם תוצאות שיא. בכך הן מצטרפות למטריקס ומלם תים שפרסמו גם הן בימים האחרונות את הדוחות ודיווחו על תוצאות שיא.

חילן, בשליטתו של היו"ר אבי באום, נסחרת בשווי 3.7 מיליארד שקל. החברה סיכמה את 2020 עם צמיחה של 3.5% בהכנסות לרמה של מעל 1.6 מיליארד שקל, ועם עלייה של 8.3% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, ל-126 מיליון שקל. ה-EBITDA השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צמח ב-7.5% ל-263 מיליון שקל.

שני המגזרים העיקריים בהם חילן פועלת צמחו בשנה זו, תחום שירותי השכר ומשאבי האנוש ב-18.7% ותחום הפתרונות העסקיים ב-3.5%. מנגד, נרשמה ירידה בתחום שיווק מוצרי התוכנה (10.92.5%) ובתחום תשתיות המחשוב (10.9%).

באום מסר עם פרסום הדוחות כי "השוק המקומי עבר תהליך של האצה במסע הדיגיטלי, אותו החל בשנים האחרונות. סקטורים רבים, כדוגמת סקטור הבריאות, הפיננסים והממשלתי-ציבורי, נדרשו בפרקי זמן קצרים לתת תגובה הולמת לצורך שנוצר, דבר שקידם לחזית המערכה את החשיבות ליתרונות של הדיגיטציה הנוגעת בליבת מגזרי הפעילות של הקבוצה".

לדבריו, "תוצאות הפעילות העסקית משקפות צמיחה בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה, על אף האתגרים שחווינו, שכללו 3 סבבים של סגרים לאורך השנה, שחיקה משמעותית בשער חליפין שקל מול הדולר והיעדר תקציב המדינה שהעלה חשש לפגיעה במשק. התוצאות המרשימות הינן תולדה של המהלכים וההשקעות שנעשו. אנו נמשיך לבסס את הצמיחה האורגנית ובמקביל נמשיך לאתר מנועי צמיחה נוספים לקבוצה, בתחומי הליבה".

בסוף השנה היו לחילן יתרות מזומנים בסך כ-223 מיליון שקל. בדוחות החברה נכתב כי למשבר הקורונה לא הייתה השפעה מהותית עליה וכי בשל המשבר, מטה החברה הבת נס הקטין שטחי שכירות בקריית עתידים.

צמיחה של 17% בהכנסות וואן טכנולוגיות

וואן, בשליטתו של המנכ"ל עדי אייל, נסחרת בשווי 3.2 מיליארד שקל. החברה פרסמה מוקדם יותר תמצית של הדוחות השנתיים והיום פרסמה את הדוח המלא. וואן השלימה בתחילת 2021 את רכישת טלדור ב-250 מיליון שקל, אך הדוחות ל-2020 עדיין לא כוללים את השפעת טלדור על התוצאות. החברה סיימה את 2020 עם צמיחה של 17.4% בהכנסות לכ-1.9 מיליארד שקל, ורווח של 93 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות של החברה, גידול של 18.8% לעומת 2019 (הרווח הנקי הכולל חצה לראשונה את רף ה-100 מיליון שקל).

בדוחות וואן נכתב כי הקורונה הביאה להאטה מסוימת בקצב הצמיחה הפנימי אך לא פגעה ברווח השוטף, שאף עלה.

המנכ"ל אייל מסר היום: "אנו גאים לסכם את שנת 2020 ואת הרבעון הרביעי של השנה עם תוצאות שיא, וזאת על אף האתגרים יוצאי הדופן שהציבה הקורונה בפנינו ובפני המשק כולו. לשמחתנו, השכלנו להתאים בצורה אופטימלית את פעילותנו לצרכים המשתנים של לקוחותינו ושל הסביבה העסקית, והדברים באים לידי ביטוי בתוצאות הכספיות.

לאחרונה השלמנו את אחד המהלכים האסטרטגיים המשמעותיים ביותר בתולדות וואן, כאשר רכשנו את חברת טלדור, המשלימה אותנו בתחומים רבים, המאפשרת לנו, בין היתר, כניסה לתחומי ה-BPO והתקשורת, ושתהפוך את וואן לקבוצת ה-IT השניה בגודלה בשוק הישראלי".

רווח של כ-76 מיליון שקל למלם תים

מלם תים, שבשליטת היו"ר שלמה אייזנברג, נסחרת בשווי 2.1 מיליארד שקל. החברה פרסמה אתמול דוחות בהם הציגה צמיחה שנתית של 4.1% בהכנסות לכ-2.2 מיליארד שקל, לצד ירידה של 27.1% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, ל-75.9 מיליון שקל - משום שב-2019 הרווח הושפע לטובה מרווח הון ממכירת חברה בת. ה-EBITDA השנתי הסתכם ב-243 מיליון שקל.

לדברי אייזנברג: ­­­­­­­­­­"למרות משבר הקורונה הצליחה קבוצת מלם תים לצמוח בהכנסות וברווחיות התפעולית ולמנף את עסקיה תוך רכישת חברות וגידול אורגני אשר יניבו פירות עבור החברה בשנים הבאות".

צמיחה של 7% בהכנסות מטריקס

מטריקס, שבשליטת פורמולה, היא החברה הגדולה בתחום, ושווי השוק שלה הוא 5 מיליארד שקל. הכנסות החברה ב-2020 הסתכמו ב-3.85 מיליארד שקל, צמיחה של 7.2% לעומת 2019, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-11% ל-153 מיליון שקל. ה-EBITDA צמח ב-9.3% ל-414 מיליון שקל.

לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "בתום שנת תהפוכות מאתגרת, שהתחילה בחוסר וודאות וסגרים, הסתגלנו במהירות שיא לשגרת עבודה חדשה. אנחנו מסכמים את 2020 כשנת שיא בכל המדדים, על אף אתגרי משבר הקורונה".

גוטמן הוסיף כי "מטריקס מכסה את כל החזיתות הטכנולוגיות המתקדמות עבור כל המגזרים, וכפי שנאמר ב'עליסה בארץ הפלאות' - 'כאן צריך לרוץ הכי מהר כדי להישאר במקום, וכדי להתקדם יש לרוץ כפליים מהר יותר'. אימצנו לאורך השנים את רוח החדשנות ואנחנו אכן רצים הרבה יותר מהר, ובעידן של האצה דיגיטלית אנחנו מובילים באימוץ טכנולוגיות וכלים פורצי דרך, שיוצרים ערך ללקוחותינו בניהול, ייעול, האצה ושגשוג עסקיהם.

מתוקף המעורבות שלנו במגוון רחב של מגזרים אנחנו יכולים להעיד מקרוב כי בקרב כל הארגונים גוברת הדרישה לשירותים דיגיטליים, שירותי ענן, תשתיות, מחשוב וניתוח נתונים".